شناسهٔ خبر: 43654863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون علوم پزشکی گیلان تاکید کرد

بازگشایی روزانه درها و پنجره های منازل و اماکن به مدت ۳۰ دقیقه

طاهره رفعتی

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بسته شدن درها و پنجره های منازل و فضاهای تجمعی احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد، گفت: توصیه می شود دو بار در طول روز و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه کلیه درها و پنجره های باز شود تا تهویه صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار مشکوک کرونایی به مراکز درمانی سطح استان گیلان مراجعه می کنند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ بیمار کرونایی جدید را بستری کردیم.

وی از بستری بودن ۴۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه ۹۰ بیمار بدحال و در ICU بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه وضعیت مراجعه و بستری بیماران کرونایی نسبت به هفته گذشته روند ثابت داشته است، اظهار کرد: متاسفانه نسبت به سه ماه گذشته روند افزایشی بیماران چشمگیر بوده که نشان دهنده کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی است.

حیدرزاده، با اشاره به فرارسیدن فصل سرد سال و کاهش دما، اظهار کرد: با توجه به بسته شدن درها و پنجره های منازل و فضاهای تجمعی احتمال ابتلا به کرونا بالا می رود لذا توصیه می شود دو بار در طول روز و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه کلیه درها و پنجره های باز شود تا تهویه صورت گیرد.

وی از پایین بودن ضریب پوشش ماسک در گیلان نسبت به کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته ضریب ماسک زدن در استان چند درصد افزایش یافته، اما همچنان از کشور پایین تر هستیم.

انتهای پیام

نظر شما