شناسهٔ خبر: 43652537 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت‌نام برای جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها آغاز شد

تهران-ایرنا- فرایند ثبت‌نام در فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش در درگاه هیأت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از امروز شنبه ۱۰ آبان ماه در درگاه مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی الکترونیکی https://farakhanjazb.msrt.ir آغاز شد و تا ۱۸ آذرماه ادامه دارد.

این فرایند ثبت نام، بیست و چهارمین فـراخـوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی (پـیمانـی و طـرح سـربـازی) دانـشگاه‌ها و مـؤسسات آمـوزش عـالی و پژوهشی کـشور است که امسال برای نخستین بار فقط یک در دوره برگزار می شود.

بر اساس اعلام قبلی هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه ها در این فراخوان باید جذب اعضای هیأت علمی را بر اساس آمایش آموزش عالی انجام دهند. اگر جذب هیأت علمی در رشته و دانشگاهی بر اساس آمایش آموزش عالی انجام نشود، اعلام نیاز در آن رشته مورد پذیرش قرار نمی گیرد. همچنین در صورتی که دانشگاهی در رشته ای خاص متقاضی جذب بیشتر باشد، دانشگاه باید نیازهای خود را بر اساس این آمایش اعلام کند.

همچنین محمدرضا رضوان طلب، رییس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم پیش از این به ایرنا اعلام کرده بود که شرایط اختصاصی داوطلبان نباید ناقض قوانین و مقررات جذب یا بر اساس انتخاب افراد از پیش تعیین شده تنظیم شود؛ علاوه بر این، هر داوطلب به محض ثبت نام از حقوق مکتسبه ثبت نام برخوردار است و باید شـرایط سـالم و عـادلانه شـرکتِ وی در رقابت فراهم شود.

مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای جذب هیأت علمی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹۴۵ نفر سهمیه به دانشگاه ها اختصاص داده است.

نظر شما