شناسهٔ خبر: 43643928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیست اسکی خلخال آماده می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ رییس هیات اسکی استان اردبیل از تلاش برای آماده‌سازی مسیر پیست اسکی تفرجگاه اندبیل خلخال برای استفاده ورزشکارزان این رشته ورزشی در زمستان امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، فاطمه محمدپور روز جمعه در بازدید از عملیات اجرایی احداث پیست اسکی این منطقه افزود: پروژه بی‌نظیری در استان اردبیل در خلخال در حال اجراست که اولین بخش آن، آماده‌سازی پیست اسکی می‌باشد که هم‌اکنون در مرحله بسترسازی و زیرسازی از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی این طرح بزرگ گردشگی ، ورزشی است.

وی اظهارداشت: این پیست که در دل جنگل‌ درختان قد کوتاه منطقه اندبیل واقع شده، با تدابیر اتخاذ شده و پیش‌بینی ایجاد  امکانات روشنایی مسیر اسکی ورزشکاران به‌ صورت شبانه‌روزی نیز قابل بهره‌برداری واستفاده ورزشکاران رشته مفرح اسکی خواهد بود.

رییس هیات اسکی استان اردبیل بیان کرد: در کنار راه‌اندازی پیست اسکی، پروژه‌هایی همچون ایجاد امکانات بالارونده ورزشکاران (تله‌اسکی) در سال جاری و تله‌سیژ در سال آتی در دستور کار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مجری طرح قرار دارد.

وی گفت: راه‌اندازی هر یک از این پروژه‌های ورزشی و گردشگری در مناطق مختلف استان ضمن کمک به توسعه و رونق ورزش اسکی و فراهم کردن زمینه برگزاری مسابقات اسکی در سطح استانی و ملی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در رونق اقتصادی منطقه که پذیرای میهمانان زیادی از مناطق مختلف کشور خواهد بود، موثر است.

محمدپور با بیان اینکه پیست اسکی اندبیل خلخال به طول هزار و ۸۰۰ متر برابر با استانداردهای تعیین شده در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری در زمستان امسال است، افزود: برای  حضور نماینده فدراسیون اسکی جهت تایید نقشه فنی پیست توسط هیات اسکی استان پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به دید مثبت سرمایه‌گذاری مجری طرح و توان کاری مناسب برای اجرای این پروژه هیات اسکی استان اردبیل برای هرگونه همکاری با مجری این طرح اعلام آمادگی کرده است.

رییس هیات اسکی استان اردبیل با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاران گردشگری ،ورزشی، برای سرمایه‌گذاری در اجرای طرح های بزرگ ورزشی استان گفت: با همکاری رییس اداره ورزش و جوانان خلخال ، هیات اسکی این شهرستان تقویت خواهد شد.

نظر شما