شناسهٔ خبر: 43641725 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اسلامی خبر داد:

تجهيز 14 مسير جديد به فناوري عوارض الکترونيکي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر راه و شهرسازی از تجهیز 14 اتوبان و آزادراه کشور به فناوری عوارض الکترونیک تا پایان سال خبر داد و گفت: این روش برای مردم صرفه‌ جویی زمانی و هزینه ‌ای به همراه خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد اسلامی درخصوص اینکه چرا برخی عوارضی های بزرگراه های کشور از جمله عوارضی بزرگراه همت - کرج، دریافت وجه عوارض را از الکترونیکی به دستی تغییر داده اند؟ افزود: متاسفانه بعضی از مردم به رفاهی که صرفه جویی زمانی و هزینه ای برایشان داشت کم توجهی و از پرداخت این وجه عوارض آزادراهی خودداری کردند.
وی با یادآوری اینکه تاکنون فقط 50 درصد عوارض ازادراههای الکترونیکی وصول شده است گفت: بر اساس هماهنگی که با پلیس داشتیم، قرار شد مبالغ عوارضی که پرداخت نشوند از طریق سامانه جرایم راهنمایی و رانندگی وصول شود.
اسلامی افزود: خواهش من از مردم این است که قدر این وضعیت را بدانند و عوارض را به موقع پرداخت کنند چراکه همین که مردم بدون توقف از عوارضی ها عبور کنند، یک فرصت است.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امیدوارم که مردم همکاری کنند و از انواع شیوه های سهل و آسانی که برای پرداخت وجود دارد، استفاده کنند.
اسلامی با بیان اینکه هم اکنون 6 اتوبان به سیستم دریافت عوارض الکترونیکی تجهیز شده است و طی دو ماه آینده به بهره برداری می رسند و 8 آزاد راه نیز در حال تغییر فرایند و نصب تجهیزات هستند،گفت: اگر مردم همکاری کنند، بخش خصوصی که سرمایه گذار است نیز اعتماد می کند و با تضمینی که ما به آنها در خصوص دریافت عوارض می دهیم، با سرعت بیشتری روش دریافت عوارض دستی به روش الکترونیکی تغییر خواهد کرد.

نظر شما