شناسهٔ خبر: 43639139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیوند «نماز، خانه، مدرسه و مسجد» منجر به رشد معرفتی افراد می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: پیوند «نماز، خانه، مدرسه و مسجد» رشد معرفتی افراد را به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با تاکید بر اینکه پیوند «نماز، خانه، مدرسه و مسجد» موضوع برازنده‌ای برای اجلاس سراسری نماز است اظهار کرد: مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان محسوب می‌شود و خانواده هم رکن اصیل هر مجموعه است.

وی با بیان اینکه کشور ما و حتی جهان از خانه‌های کوچکی به عنوان خانواده تشکیل می‌شود گفت: اگر خانواده دوام و ثبات دینی و اصولی داشته باشد، قطعاً جامعه رو به رشد پیش می‌رود وگرنه با مشکل روبرو خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان یادآور شد: قطعا خانواده و مدرسه در تربیت نمازی فرزندان تاثیرگذار هستند زیرا همه انسان‌ها نیاز به خوراک و تربیت معنوی دارند.

 وی با تاکید بر اینکه بعد معنوی، فکری و اخلاقی هر فردی نیاز به این موضوع دارد و نمی‌تواند غافل از این موضوع بود تصریح کرد: پیوند خانه، مدرسه و مسجد قطعا مهم است زیرا افراد در مسجد جمع شده و از مشکلات هم مطلع می‌شوند تا بتوانند گرفتاری هم را برطرف کنند.

زین‌العابدینی با یادآوری این جمله امام(ره) که فرمودند "مساجد سنگر است سنگرها را پر کنید" افزود: همین جمله امام کافی است تا پیوند با مساجد صورت گیرد زیرا آموزش‌های معنوی در یک مکان معنوی بهتر اثرگذار است و قطعا می‌تواتد مفید فایده باشد.

وی با بیان اینکه محراب نمود یک مسجد است یعنی محل تعامل مسائل دینی، مذهبی، اخلاقی و عقلی یادآور شد: اگر سه نهاد خانه، مدرسه و مسجد در کنار هم قرار بگیرند، می‌توانند مفید فایده قرار گرفته و رشد جسمی، اخلاقی، مذهبی و معرفتی کودکان و نوجوانان هم ارتقا یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه جامعه ما از سلول‌هایی به نام افراد تشکیل می‌شود گفت: جامعه بدون افراد وجود خارجی ندارد اگر تمام افراد جامعه سالم و عقلایی تربیت شده و رشد و نمو یابند، قطعاً جامعه ما سالم خواهد بود.

وی بیان کرد: ما انتظار نداریم همه خانواده‌‌ها اطلاعات کافی را از همه موارد داشته باشند اما وقتی مسجد در کنار مدرسه و خانواده قرار بگیرد، حتما در رفع بسیاری از مشکلات و ارتقای تربیت دینی اثرگذار می‌شود.

زین‌العابدینی یادآور شد: ممکن است مسائل روزمره آن فرصت را در اختیار خانواده‌ها قرار ندهد که بتوانند آنگونه که باید برای فرزندانشان وقت بگذارند، بنابراین از این لحاظ مسجد کمبودهای خانواده و مدرسه را  جبران می‌کند و ثمره این می‌شود تا دانش‌آموز دینی، انقلابی و عاقل تحویل جامعه شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در آینده مسولان جامعه اسلامی و تصمیم‌گیرنده کشور می‌شوند افرود: اگر بچه‌ها خوب تربیت شوند، تصمیم‌گیری برگرفته از تفکرات انقلابی می‌شود و دانش‌آموران احساس پوچی نمی‌کنند و این سه تا آینده خوبی را برای نظام و کشور رقم می‌زند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید بر اینکه اگر شکافی بین این سه نهاد باشد شاید لطمه‌ای به جامعه وارد شود گفت: شاید در  ابتدای کار چیزی مشخص نباشد، اما در ادامه احساس کمبود در جامعه احساس می‌شود، پس عقل انسان حکم می‌کند که با نماز و پیوند مسجد بتوان تربیت دینی داشت.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

نظر شما