شناسهٔ خبر: 43634494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات ارتش :

دشمن قصد ایجاد نا امیدی در جامعه دارد

رشت_  ایرنا _ رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات ارتش گفت: دشمن امروز با دست زدن به تهدیدات تازه و جنگ های ترکیبی یا هیبریدی قصد نا امید کردن جامعه را دارد.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ احمد رضا پور دستان در چهارمین سالگرد شهید مدافع حرم محمد اتابه در شهر گوراب زرمیخ اظهار داشت: دشمن به این نتیجه رسید که از جنگ فرسایشی به علت زمانبر بودن باید دست بردارد  و  جنگ های ترکیبی مختلف سیاسی فرهنگی و نظامی و روانی را همزمان پیش ببرد  تا بسرعت بیشتر یک کشور را تصرف نماید .
وی افزود: دشمنان از طریق انواع بدافزارهای رایانه ای نظیر ویروس استاکس‌نت ( Stuxnet) و جنگ های اقتصادی با عنوان مادر تحریم ها و جنگ های ارزی  و جنگ روانی مردم را ناامید می کنند .
وی با اشاره به اینکه با  تدابیر رهبر انقلاب و اقتصاد مقاومتی تیر دشمن به هدف نخورد تصریح کرد: آمریکایی ها و مراکز مطالعاتیشان هرچه حربه داشته اند بکار گرفته اند  اما در آینده نزدیک شاهد سقوط و افول آمریکا خواهیم بود .
وی با اشاره به اینکه سرنوشت قطب شرقی برای قطب غربی اتفاق خواهد افتاد خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح دو وظیفه دارند یکی ارتقای عملیاتی توان دفاعی و  تهاجمی است که تمام نیروهای ما این توان را دارند و هرگونه حرکتی از سوی دشمنان با پاسخ کوبنده مواجه می شود .
سرتیپ پور دستان وظیفه دوم نیروهای مسلح کشور  را رصد تمامی ارضی و خاکی و آبی کشور دانست و افزود: بخاطر اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح دشمنان قدرت نزدیک شدن به کشور  ندارند.
این پیشکسوت جبهه و جنگ با اشاره به اینکه  افراد با روح های بزرگ سختی های بیشتری می بینند اظهار داشت: شهدای ما درس گرفته از مکتب امام حسین هستند  که  اقتدار و عزت  را مدیون آنها هستیم .

وی  به وقایع پشت صحنه جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: پیروزی سال ۵۷ برای آمریکایی ها یک شوک سیاسی بود زیرا دنیا را دوقطبی اداره می کردند اما با  پیروزی انقلاب اسلامی تمامی این  مزیت ها از آمریکا گرفته شد .
وی با اشاره به اینکه ترور تحریم و ایجاد نا امنی در مناطق مختلف جوابگو نشد پس صدام را تطمیع کردند یادآور شد: ملت ایستادگی کرد و با پشتیبانی از امام و ولایت مانع از نفوذ دشمنان شدند .
وی در ادامه افزود:تئوری پردازان آمریکا برای آنکه جلوی   قطب اسلام را بگیرند  خودشان پس از حادثه ۱۱سپتامبر  وارد منطقه شدند و درسال ۲۰۰۱ قصد حمله به جمهوری اسلامی ایران  را داشتند ولی با رهبر هوشمند و مردم پشتیبان  و نیروهای دفاعی آماده روبرو شدند و در  افغانستان ورود کردند و درسال ۲۰۰۳ بدنبال عراق رفتند  اما سرانجام در سال  ۲۰۱۱ دست و پا کوتاه  رفتند .

سرتیپ پور دستان  با اشاره به اینکه سه هدف در ایجاد داعش داشتند افزود: اولین هدف از ایجاد داعش تخریب چهره اسلام بود بخاطر اینکه مسیحیان و ادیان به سمت اسلام می آمدند و دومین هدفشان از بین بردن  ظرفیت های کشورهای اسلامی و هدف سوم اجرای طرح خاورمیانه بزرگ بود .
وی با تشریح طرح خاورمیانه اظهار داشت: قسمت اصلی این طرح تکه تکه شدن کشورهای منطقه به علت اینکه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نباشند و بعد تغییر فرهنگ و نیازمندی آنها به کشور اروپایی بود . وقتی به ماهیت نقشه شوم دشمنان پی می بریم عظمت کار سردار سلیمانی را بیشتر می فهمیم.

سرتیپ پور دستان خاطرنشان کرد :مدافعان حرم مثل خون تازه در سوریه و عراق جوشیدند و روحیه بسیج را در آن ها برای پیروزی دمیدند .
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات ارتش در ادامه افزود: بیش از ۷هزار داعشی هنوز در افغانستان حضور دارند که به عنوان ابزار فشار برای چین روسیه و ایران بکار گرفته شوند .

شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و ۵۵۰شهید ۱۲۰۰جانباز و ۱۵۰ آزاده و سه شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب نموده است

نظر شما