شناسهٔ خبر: 43634473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آموزش غیرحضوری در ۸ شهرستان خراسان جنوبی تمدید شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: براساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا، آموزش غیرحضوری مدارس هشت شهرستان استان تا هفدهم آبان ماه تمدید شد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی واقعی روز پنجشنبه اعلام کرد که کلاس‌های درس شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، درمیان، سرایان، قاینات، فردوس، طبس و نهبندان که در وضعیت قرمز از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند، به مدت یک هفته دیگر غیرحضوری خواهد بود.

وی گفت: با توجه به اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا، کلاس‌های درس سه شهرستان خوسف، سربیشه و زیرکوه که در وضعیت‌های نارنجی و زرد هستند، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و به صورت حضوری و با گروه‌بندی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مدیران، معلمان و اولیای این سه شهرستان تاکید کرد و افزود: با وجود غیرحضوری شدن آموزش در سایر شهرستان‌های استان همچنان عملیات ضد عفونی مدارس ادامه خواهد داشت.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی دارد.

محدودیت‌های چندگانه که با تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا از ۲۰ مهر ماه به خراسان جنوبی بازگشت، در ادامه با توجه به وضعیت شیوع کرونا در این استان و برای کنترل بیماری در شهرستان‌های قرمز در ۲ نوبت تا نهم آبان ماه تمدید شد.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از یک ماه و نیم است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد و بیماران تنفسی و کرونایی بستری در بیمارستان‌های خراسان جنوبی طی هفته‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است و کماکان روند صعودی دارد.

نظر شما