شناسهٔ خبر: 43630901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای مرحله سوم کمک مومنانه در همدان/ توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در نهاوند

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در نهاوند خبر داد و گفت: در مراحل قبل از رزمایش مومنانه، سپاه استان با همراهی مردم ۵۰ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کرد که ۸۰ درصد کمک‌ها مردمی بود.

صاحب‌خبر -

علی قره‌باغی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از اجرای مرحله سوم کمک مومنانه در همدان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به تشکیل قرارگاه جهادی کمک مومنانه، در استان نیز این قرارگاه شکل گرفته و مرحله سوم آن اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره با اینکه روز دوشنبه این هفته جلساتی با فرماندهان نواحی داشتیم که فرمانده استان و چند معاونت حضور داشتند گفت: در این جلسه روش کار به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از توزیع یک‌هزار بسته معیشتی در شهرستان نهاوند خبر داد و افزود: روز سه‌شنبه یک مرحله از کمک‌ها در نهاوند انجام شد.

وی تاکید کرد: در این مرحله از رزمایش بیشتر هدف، توزیع بسته‌های معیشتی نیست و کمک به سیستم درمانی، نظافت و ضدعفونی مراکز درمانی، کمک به تحصیل دانش‌آموزان و آموزش خانواده‌ها در رعایت پروتکل‌هاست.

قره‌باغی گفت: قرار شد نواحی کارگروه‌ها و هیات‌های اندیشه‌ورز را با رعایت پروتکل‌ها تشکیل دهند و راهکارهای مقابله با کرونا را به عنوان بسته پیشنهادی به استان ارائه دهند تا از تجربیات شهرستان‌های مختلف استفاده و هم به مرکز کشور ارسال شود.

وی با اشاره به آموزش مردم در مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد: کمک به تامین اقلام آموزشی دانش‌آموزان محروم نیز در دستور کار این مرحله از رزمایش است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه شهرستان‌های مختلف کار را به تازگی آغاز کرده‌اند و اطلاع‌رسانی انجام و شبکه‌سازی صورت گرفته و با فرماندهان پایگاه ‌ها نیز جلسات مختلف در فضای مجازی برگزار شده تا کار خوبی صورت گیرد گفت: کار اصلی مردمی و موثرترین کمک‌ها در مراحل قبل نیز کمک مردمی بوده است.

وی با تاکید به اینکه مراحل قبل به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان کمک‌های مومنانه از طریق سپاه دست مردم نیازمند رسید که ۸۰ درصد کمک‌های مردمی بود خاطرنشان کرد: این مرحله نیز تاکید به استفاده از کمک‌های مردمی است که امیدوارم با کمک هم کارهای موثری انجام دهیم.

قره‌باغی بیان کرد: فعلا زمان‌بندی مشخصی برای کمک‌های مومنانه به صورت استانی نداریم و ممکن است هر شهرستانی بر حسب اقتضا عملیاتی را انجام دهد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

نظر شما