شناسهٔ خبر: 43630767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در استان سمنان محقق خواهد شد؛

حذف کامل دفترچه درمان تأمین اجتماعی در استان سمنان

سمنان- مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان از حذف کامل دفترچه درمان تأمین اجتماعی در استان و در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح به‌هیچ‌عنوان منجر به صدور کارت هوشمند سلامت نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی اکرم ظهر پنجشنبه در جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر درمان استان سمنان به میزبانی سازمان تأمین اجتماعی سمنان با اشاره به اجرای طرح حذف تاریخ اعتبار دفاتر درمانی و حذف کامل دفترچه درمان تأمین اجتماعی در آینده نزدیک اظهار داشت: عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچه‌های تأمین اجتماعی و یا حذف کامل دفترچه‌های کاغذی به‌هیچ‌عنوان منجر به دریافت وجه از بیمه‌شدگان و بازنشستگان برای صدور کارت هوشمند سلامت نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بیمه‌شدگان هم استانی مراقب کلاه‌برداری با ترفندهایی ازجمله صدور کارت هوشمند سلامت تأمین اجتماعی باشند، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر هیچ برنامه‌ای در خصوص توزیع کارت هوشمند سلامت ندارد.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر شاهد تماس با برخی از بازنشستگان و بیمه‌شدگان هم استانی توسط افراد سودجو هستیم، افزود: در مواردی افراد پس از دسترسی به برخی اطلاعات هویتی و بیمه‌ای افراد اقدام به تماس و مراجعه و اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند.

اکرم گفت: بیمه‌شدگان و به‌خصوص بازنشستگان در صورت مواجه با هر نوع درخواست مشکوک، بلافاصله مراتب را به مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ و یا واحدهای بازرسی و روابط عمومی اداره کل و مدیریت درمان استان گزارش دهند.

نظر شما