شناسهٔ خبر: 43630339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماز جمعه فردا در پنج شهر استان اردبیل برگزار نمی‌شود

اردبیل - ایرنا - مسوول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل گفت: این هفته در پنج شهر استان شامل اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، لاهرود و رضی نماز عبادی و سیاسی جمعه برگزار نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام ناصر نصیری روز پنجشنبه افزود: بر اساس مصوبه اخیر ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و تایید نماینده ولی فقیه در استان اردبیل این هفته نماز جمعه در پنج منطقه قرمز استان برگزار نخواهد شد.

 وی اظهارداشت: بر اساس فهرست رسمی و اعلامی از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا مراسم عبادی – سیاسی نماز جمعه در سایر شهرستان‌ها و مناطق استان اقامه خواهد شد.

او با بیان اینکه دستورالعمل بهداشتی و الزامات سلامت محیط در مساجد و مصلاها، در اختیار ائمه جمعه و مسوولان ستادهای نماز جمعه قرار دارد، اضافه کرد: رعایت موارد بهداشتی و فاصله اجتماعی در این ایام جهت حفظ سلامتی نمازگزاران ضروری است.

مسوول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل به نمازگزاران توصیه کرد علاوه بر وضو گرفتن در منزل و استفاده از ماسک و دستکش ، سجاده ، مهر شخصی و کیسه‌های کفش یک‌بار مصرف به همراه داشته باشند.

حجت‌الاسلام نصیری بیان کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای و افراد دارای علایم سرماخوردگی یا علائم مشابه بیماری کرونا از شرکت در نماز خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین آمار و اطلاعات اعلامی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان اردبیل هم‌اکنون در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد.

در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۱ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اردبیل بستری و در این مدت هفت نفر در استان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌اکنون از ۳۶۴ نفر بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی استان اردبیل تعداد ۶۳ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و تحت درمان قرار دارند.

از زمان شیوع ویروس کرونا، مجموع جان باختگان مبتلا به کووید ۱۹ در استان اردبیل از ابتدا تاکنون به ۷۴۲ نفر رسیده است.

نظر شما