شناسهٔ خبر: 43620925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

ادعای عجیب کاخ سفید: کرونا در آمریکا تمام شد؛ ترامپ همه گیری آن را متوقف کرد!

در حالی که شیوع مرگبار کرونا در آمریکا بیداد می‌کند، دفتر علمی کاخ سفید در ادعایی عجیب، از پایان همه گیری ویروس کرونا به عنوان مهم‌ترین دستاورد دور اول ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» یاد کرد!

صاحب‌خبر -

بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امتر»، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا دیروز از مرز 9 میلیون نفر فراتر رفته و با مرگ 1140 نفر دیگر، تعداد فوتی‌ها در این کشور نیز به 232 هزار نفر رسیده است. علیرغم این آمار و ارقام نگران‌کننده و در حالی که کرونا کماکان به یکه تازی در این کشور و دنیا ادامه می‌دهد، دفتر علمی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، همه گیری کرونا به پایان رسیده و این دستاورد مهمی برای دولت ترامپ است! این دفتر مدعی شد که اقدامات قاطعی را در جهت به کارگیری دانشمندان و متخصصان بهداشتی در دانشگاه‌ها، صنایع در جهت مبارزه با کرونا اتخاذ کرده و دولت در درک، درمان و شکست این بیماری کشنده، قاطعانه عمل کرده است.ادعای عجیب و دور از واقعیت کاخ سفید درباره شکست کرونا در حالی عنوان می‌شود که مدیریت فاجعه بار کرونا به نقطه منفی بزرگی در کارنامه دور اول ریاست جمهوری ترامپ تبدیل شده است. کارشناسان بهداشتی پیش‌بینی می‌کنند شرایط شیوع کرونا در فصل‌های پائیز و زمستان بسیار وخیم‌تر شود. رویترز نیز در گزارشی نوشت: بیکاری ناشی از همه گیری ویروس کرونا در آمریکا هر روز شدیدتر می‌شود به طوری که فقط در شهر نیویورک تقاضا برای دریافت کمک‌های غذایی خیریه و رایگان سه برابر شده است.
ربوده شدن 5 میلیون دستکش
هم زمان، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، یک محموله دستکش پزشکی از انباری در فلوریدا به ارزش تقریبی یک میلیون دلار ربوده شد. این در حالی است که قرار بود دستکش‌های مذکور برای استفاده در بخش‌های درمانی ایالت‌های فلوریدا، اوهایو و ایلینویز و به عنوان یکی از تجهیزات حفاظت فردی در دوره همه‌گیری ویروس کرونا استفاده شود.دوربین‌ها نشان می‌دهند که این سرقت ۱۱ شب یکشنبه در انباری در شهر «مدگلوی» ایالت فلوریدا روی داده است. بر اساس این تصاویر، یک خودروی حمل بار، کانتینری که دستکش‌های پزشکی در آن بوده را حمل می‌کند و می‌برد.«ریچارد‌گریمز» از مقامات شهر مدگلو، در این باره گفت: در عرض چند دقیقه دست کم پنج میلیون دستکش پزشکی به سرقت برده شد.وی ادامه داد که بیمارستان‌ها هر روز منتظر رسیدن این دستکش‌ها هستند و حادثه روی داده، واقعا تاسف برانگیز است.
وضعیت اضطراری فرانسه
روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ» نیز در مطلبی به شرایط وخیم کرونایی در فرانسه هم زمان با افزایش چشمگیر شمار مبتلایان پرداخت و نوشت: در کلینیک‌های پاریس تخت‌های مراقبت‌های ویژه در حال پر شدن است. کادر درمانی هم در آستانه کمبود قرار دارد.در ادامه این گزارش، ضمن اشاره به اینکه آمار مبتلایان روزانه طی روزهای اخیر در فرانسه، از مرز 52 هزار نفر گذشته است، نوشت: خبری از بهبود اوضاع هم نیست. بر اساس این گزارش‌، تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها تقریبا هر 15 روز و تعداد افراد بستری شده در آی سی یو‌ها تقریبا هر سه هفته دو برابر می‌شود.«اولیویر وران»، وزیر بهداشت فرانسه، البته این انتقادها را رد کرده و گفته است که تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه 15 درصد افزایش پیدا کرده و دارو و پرسنل و تجهیزات و دستگاه‌های تنفسی بیشتر هم در دسترس است. وی در عین حال، اعلام کرد که باید عمل‌های جراحی به تعویق بیفتد تا تخت‌های مراقبت‌های ویژه خالی شود.
هشدار مرکل
به دنبال شیوع نگران‌کننده کرونا در آلمان، «آنگلا مرکل» صدر اعظم این کشور، نیز روز سه‌شنبه هشداری جدی به سران کشورش داد.به نوشته وبگاه شبکه خبری «دویچه وله»، مرکل طی سخنانی در این باره گفت، با چهار مرحله دیگر از شیوع کرونا، نظام بهداشتی آلمان سقوط خواهد کرد.
مرکل از دو برابر شدن شمار مبتلایان به کرونا در آلمان خبر داد و گفت طی هشت روز گذشته شمار مراجعان به بخش مراقبت‌های ویژه دربیمارستان‌های این کشور، دو برابر شده است.مرکل که قرار است امروز در زمینه اتخاذ تصمیماتی درباره کرونا با مقامات 16 ایالت دیدار کند، گفت: می‌دانیم که چگونه از خود محافظت کنیم.
اما ما همچنین با افزایش شمار مبتلایان مواجهیم و ممکن است به شرایطی برگردیم که کاملا دشوار است.بر اساس گزارش روزنامه «بیلد»، دولت آلمان در حال تدوین اقدامات جدیدی است که شامل تعطیلی رستوران‌ها و ممنوعیت برگزاری مراسم عمومی است. احتمال می‌رود مدارس به جز در مناطقی که شیوع شدید دارند، باز بماند.به تازگی آزمایش کرونای وزیر بهداشت آلمان نیز مثبت اعلام شد و او اکنون به قرنطینه رفته است.

نظر شما