شناسهٔ خبر: 43618996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد؛

ساماندهی سگ های بلاصاحب با مشارکت شهرداری اهواز

محمد جواد اشرفی یکی از معضلات شهری را حضور سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر اهواز خواند و خبر داد: محیط زیست استان در نظر دارد با مشارکت شهرداری و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی در منطقه پارک شهروند پنج هکتار از اراضی را جهت ساماندهی وضعیت سگ‌های ولگرد اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، محمد جواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در جمع خبرنگاران پیرامون ساماندهی سگ های ولگرد، اظهار کرد: با توجه به تصمیمات کارگروه سلامت غذایی استان و موافقت استاندار مقرر گردید تا پنج هکتار اراضی در شهر اهواز به صورت پایلوت برای ساماندهی سگ‌های بدون صاحب اختصاص یابد.

اشرفی با بیان اینکه یکی از معضلات شهری حضور حیوانات خصوصاً سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر است، افزود: ساماندهی وضعیت سگ‌های ولگرد یکی از مشکلات شهری بوده، چرا که برای نگهداری این حیوانات مکان مناسبی در نظر گرفته نشده و روش‌های کنترل جمعیت آنها نیز از دغدغه دوستداران محیط زیست بوده است.

وی متذکر شد: در برخی موارد استفاده از روش‌های غیراخلاقی در کنترل جمعیت سگ ها باعث ایجاد حساسیت و بد رفتاری با حیوانات شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: در جهت حل این معضل، محیط زیست استان در نظر دارد با مشارکت شهرداری اهواز و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی در منطقه پارک شهروند پنج هکتار از اراضی را به این موضوع اختصاص دهد.

وی در پایان عنوان کرد: هدف از ایجاد این مرکز، جمع‌آوری تعداد زیادی از سگ‌های بدون صاحب از سطح شهر اهواز، تامین محلی مناسب برای نگهداری این حیوانات، جلوگیری از انتقال بیماری و کمک به بهداشت شهری و کاهش دغدغه‌های دوستداران محیط زیست اهواز است.

انتهای پیام/

 

نظر شما