شناسهٔ خبر: 43618775 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احداث مرکز تخصصی کووید-۱۹ در دهکده المپیک توکیو

تهران- ایرنا- براساس اعلام کمیته سازماندهی المپیک توکیو، قرار است این نهاد به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و انتقال آن به ورزشکاران حاضر در توکیو۲۰۲۰، یک مرکز تخصصی بیماری‌های عفونی در دهکده المپیک احداث کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در صورت بروز مشکل و نگرانی بهداشتی برای ورزشکاران خارجی و داخلی، کادر پزشکی برای رسیدگی در دسترس بوده و تمرکز این مرکز بر درمان بیماران سرپایی با تب بالا و سایر علائم خواهد بود.

مقامات کلان شهر توکیو به همراه سازمان‌دهندگان المپیک و پارالمپیک توکیو، در خصوص راه اندازی چنین مرکزی روز گذشته با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

مقامات قصد دارند تا در داخل مقر کمیته سازماندهی، مرکز واکنش به بیماری‌های عفونی را ایجاد کرده و سپس تاسیسات مشابهی را در دهکده المپیک در منطقه هارومی توکیو احداث کنند.

انتظار می‌رود در جریان این رویداد بزرگ، حدود ۳۰ هزار ورزشکار و مربی به دهکده رفت و آمد داشته باشند.

از ورزشکاران و مربیان درخواست خواهد شد تا به طور مرتب دمای بدن، وضعیت سلامتی و فعالیت خود را به این مرکز گزارش کنند. همچنین مسوولان از آنان می‌خواهند تا با به همراه داشتن یک گوشی هوشمند مجهز به نرم افزار ردیابی تماس فیزیکی کووید-۱۹ موسوم به کوکوآ، که از سوی وزارت بهداشت ژاپن معرفی شده است، استفاده کنند.

زمانی که یک شخص مشکوک به تماس با ویروس باشد، اطلاعات جمع‌آوری شده بلافاصله در دسترس مقامات کمیته سازماندهی قرار خواهد گرفت.

همچنین مقامات در نظر دارند تا یک مرکز بهداشتی نیمه عمومی داخل یا نزدیک به دهکده المپیک احداث کرده تا از این طریق افراد آلوده به ویروس را به بیمارستان منتقل و تماس‌های وی را ردیابی کنند.

سازماندهندگان المپیک توکیو پیش از شیوع ویروس کرونا، نسبت به درخواست از دانشگاه‌های پزشکی و موسسات درمانی برای همکاری به منظور در اختیار گرفتن بیش از ۱۰ هزار پزشک و پرستار برای خدمت در اتاق‌های کمک‌های اولیه موجود در هر ورزشگاه اقدام کرده بودند.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷خردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

نظر شما