شناسهٔ خبر: 43618478 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر علوم در پیامی به آیین بزرگداشت دکتر توسلی در دانشگاه تهران تاکید کرد:

نقش تعیین‌کننده آثار ارزشمند دکتر توسلی در آموزش دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها

در پیام دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به آیین بزرگداشت دکتر غلامعباس توسلی که توسط دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم قرائت شد، آمده است: آثار ارزشمند به جا مانده از وی در آموزش دانش‌آموختگان زیادی که بسیاری از آنها اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور هستند، نقش تعیین کننده‌ای داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت علوم، متن پیام تسلیت دکتر غلامی به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت دکتر غلامعباس توسلی، استاد دانشگاه تهران موجب تاثر و تالم در جامعه علمی کشور و همکاران ایشان گردید. وی در خانواده بزرگ علوم اجتماعی ایران استادی نام آشنا و برخوردار از مراتب بلند علمی است که آثار ارزشمندی را از خود بر جای گذاشته و در آموزش دانش‌آموختگان زیادی که بسیاری از آنها اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور هستند، نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است.


دکتر توسلی در سال ۱۳۸۰ به‌عنوان پژوهشگر برجسته، در سال ۱۳۸۱ استاد برگزیده دانشگاه تهران و در سال ۱۳۸۳ استاد نمونه کشوری شناخته شده‌اند و در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، به‌عنوان استاد پیشکسوت علوم انسانی ایران انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند. افزون‌بر این در سمت‌های مختلف اجرایی دانشگاهی چون ریاست دانشگاه اصفهان، عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران، پایه‌گذاری انجمن جامعه‌شناسی ایران و رئیس دانشکده علوم اجتماعی خدمت کرده که بی‌گمان ثمرات این فعالیت‌‌ها در کارنامه پربار و پر برکت این استاد فرهیخته ماندگار خواهد ماند.


وظیفه خود می‌دانم فقدان این استاد گرانقدر را خدمت خانواده محترم آن مرحوم و همه دوستداران و عالمان علوم اجتماعی تسلیت عرض کنم و از درگاه ایزد متعال برای روح و روان ایشان آمرزش و مغفرت مسئلت نمایم.

برچسب‌ها:

نظر شما