شناسهٔ خبر: 43618281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتبارات کرونا به شهرداری رشت اختصاص یابد

رشت – ایرنا – عضو شورای اسلامی رشت گفت: اعتبارات خسارت کرونا گیلان باید به شهرداری رشت نیز اختصاص داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل حاجی پور غروب چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی رشت افزود:  شهرداری رشت با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان بسیار متضرر شد  لذا از استاندار درخواست می شود که این مجموعه نیز از اعتبارات مربوط به خسارت کرونا بهره مند شود.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری رشت برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در سطح این کلانشهر اظهار داشت: شهرداری رشت بیشترین هزینه را در اسفندماه سال گذشته و فروردین و اردیبهشت سال جاری متحمل شد اما مبلغی به این مجموعه بابت خسارت کرونا داده نشد.

این عضو شورای اسلامی رشت با اشاره به وضعیت بد این کلانشهر به لحاظ بیماری کرونا خاطر نشان کرد: ضروریست تا همه مردم پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را به ویژه استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه متاسفانه اکثریت مردم به موضوع مهم ماسک زدن توجه ندارند، متذکر شد: عدم توجه به این موضوع ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد لذا برای حفظ سلامت خود و دیگران باید ماسک بزنیم.

حاجی پور با تاکید بر لزوم از سرگیری دورکاری در شهرداری رشت  اضافه کرد: باید در حیطه اختیارات خودمان موضوع دورکاری در شهرداری رشت را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ تاکسی در رشت نباید بیش از ۳ مسافر شامل "یک مسافر در جلو و دو نفر در عقب" سوار کند، اظهار داشت: تمام پروتکل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی این کلانشهر باید به طور جدی رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: در دوره شهردار پیشین تمام بخش های مربوط به ورزش شهرداری رشت در بخش بانوان، جوانان و نوجوانان تعطیل شد البته پی گیری های لازم انجام گرفته گویا علاقه ای به این بخش وجود نداشت.

این عضو شورای اسلامی رشت با بیان اینکه باید با فراهم کردن زمینه های ورزشی تفریحات سالم را برای جوانان و نوجوانان ایجاد کنیم، اظهار داشت: طرح راه اندازی تیم های پایه برای جوانان، نوجوانان و بانوان توسط شهرداری رشت انجام شود.  

 فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای اسلامی رشت گفت: در گذشته هزینه مربوط به کفن و دفن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی توسط شهرداری رشت دریافت نمی شد و کاملا رایگان بود اما اکنون اینگونه نیست.

وی از رییس شورا خواست تا این موضوع مهم را بررسی کرده و راهکار عملی برای حمایت بیشتر از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی انجام شود تا هزینه ها از این خانواده ها دریافت نشود.

شورای اسلامی رشت ۱۱ عضو دارد، این کلانشهر دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما