شناسهٔ خبر: 43618148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

غفلت مردم از کرونا، منجر به وقوع فاجعه در مرند خواهد شد

تبریز- ایرنا- فرماندار ویژه مرند با اشاره به بحرانی بودن وضعیت کرونایی این شهرستان گفت: در صورت عادی انگاشتن ویروس کرونا از طرف مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، باید منتظر وقوع فاجعه در شهرستان باشیم.

صاحب‌خبر -

داود گرشاسبی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در شهرستان در وضعیت بحرانی قرار داریم و رفتارهای ما باید بر اساس این شرایط باشد.
وی گفت: محور مبارزه با کرونا، مردم است و باید مردم را نسبت به وجود بیماری کرونا، کشنده بودن آن و تحمیل خسارت اقتصادی آگاه کنیم.
فرماندار ویژه مرند افزود: ما باید با تعامل و رفتار درست در قبال بیماری کرونا، فرهنگ و تمدن بالای خود را نشان دهیم که ورود تمامی نهادها در این موضوع لازم است.
وی همچنین با اشاره به شیوع این بیماری در روستاها گفت: در روستاها نیز باید اولویت اول مبارزه با ویروس کرونا باشد و دهیاران، روحانیون و مسوولین پایگاههای مقاومت در این مسیر حرکت کنند.
گرشاسبی ضمن اشاره به تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستان خاطرنشان کرد: اگر این وضعیت پیش رود فاجعه برای شهرستان رخ داده و سالمندان، افراد دارای بیماری های زمینه ای و مادران باردار در معرض خطر خواهند بود.
وی گفت: ویروس کرونا، واقعیتی است که مردم باید در قبال آن احساس مسوولیت کرده و با همکاری کردن با مجموعه نظام سلامت، نسبت به وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان بی تفاوت نباشند.
فرماندار مرند تاکید کرد: پرهیز از تجمعات، زدن ماسک، استفاده از مواد شوینده و رعایت فاصله اجتماعی چهار اصل مهم است که باید آنها را رعایت کنیم.
وی تاکید کرد: در امر مبارزه با کرونا، خود مردم باید پای کار بیایند و با رعایت اصول چهارگانه، موجب تغییر شرایط کرونایی شهرستان شوند.
رییس بیمارستان کوه کمری شهرستان مرند نیز با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۷۸ مریض کرونایی در این بیمارستان بستری هستند، گفت: تخت های بستری در حال حاضر پر بوده و قدرت بیماری زایی این ویروس هم بیشتر شده است.
سمیرا مولایی زنوز افزود: میانگین آمار بستری در آبان ماه نسبت به ماه گذشته بسیار افزایش یافته است و در هفته اخیر، تعداد ۱۶ مورد فوتی در شهرستان داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: اساسی ترین مشکل و گلایه ما در شرایط کنونی از بیمه است که داروهای بیماران کرونایی را تحت پوشش قرار نمی دهد.
رییس بیمارستان کوه کمری مرند همچنین ضمن اشاره به ضرورت جمع آوری زباله ها توسط شهرداری به دلیل عفونی بودن آنها اظهار کرد: کمیته امداد و بهزیستی نیز لازم است در خصوص تامین هزینه های درمان مریض های تحت پوشش با بیمارستان همکاری کنند.
شهردار مرند نیز گفت: ما در راستای مقابله با ویروس کرونا، رانندگان تاکسی را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک کردیم که در صورت عدم رعایت، برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.
حسین کاوه اعلام کرد: ما همچنین در جهت پیشگیری از وقوع تجمعات در باغ رضوان، درهای ورودی آن را بسته ایم اما متاسفانه برخی ها از راههای دیگر اقدام به تجمع در این محل می کنند که نظارت بر آن ها باید بیشتر شود.
مدیر آموزش و پرورش مرند نیز با اشاره به مراجعه ۴۰۰ نفر به درمانگاه فرهنگیان گفت: از این تعداد، آزمایش حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ مورد مثبت گزارش شده است.
اباذر کاظمی افزود:با وجود انجام آموزش ها به صورت مجازی، تولیدات محتوایی شهرستان در سطح استان و کشور بی نظیر بوده که در سایه تلاش همکاران می باشد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند نیز رسانه ها را مهمترین ابزار برای افزایش آگاهی مردم در خصوص کرونا بیان کرد و افزود: رسانه ها باید با اطلاع رسانی افزایش آمار مبتلایان و هشدار نسبت به خطرات این ویروس حساسیت سازی کنند.

شهر مرمند یکی از ۴۳ شهر کشور است که بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در شرایط حاد این بیماری قرار دارد.

نظر شما