شناسهٔ خبر: 43603220 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کرزی ازسرگیری حملات هوایی آمریکا در افغانستان را محکوم کرد

رئیس جمهور پیشین افغانستان از سرگیری حملات هوایی آمریکا در افغانستان را محکوم و تاکید کرد که تنها راه پایان جنگ در این کشور مذاکرات بین الافغانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان ضمن محکوم کردن حملات هوایی آمریکا در افغانستان تاکید کرد که تنها راه پایان جنگ در این کشور مذاکرات بین الافغانی است.

کرزی در رشته توئیتی حملات هوایی آمریکا و  حمله انتحاری مهاجمان به نیروهای پلیس افغانستان در خوست که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شده را محکوم کرد. 

پیش از این آمریکا اعلام کرده بود که در راستای حمایت از نیروهای نظامی افغانستان حملات هوایی علیه مواضع طالبان در میدان وردک انجام داده است. 

«سانی لگت»، سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان گفته بود که این کشور در حمایت از نظامیان افغانستان و مطابق با توافقنامه دوحه حمله هوایی در شهرستان «نرخ» میدان وردک صورت داده است. 

به گفته وی، در این حمله 5 عضو طالبان کشته شدند. 

کرزی در ادامه تاکید کرد که تنها راه پایان جنگ در افغانستان آغاز فوری مذاکرات بین الافغانی است. 

این در حالی است که مذاکرات بین الافغانی که در دوحه قطر آغاز شده به دلیل عدم توافق هیات طالبان و دولت افغانستان بروی دستور کار و اصرار طالبان بر اجرای توافقنامه این گروه با طالبان به بن بست خورده است. 

روز گذشته نیز چهار عضو گروه مذاکره کننده طالبان همزمان با بن بست در مذاکرات به کابل بازگشته اند. علت بازگشت این افراد مسائل شخصی عنوان شده است.

اما یک کارشناس پاکستانی درباره مذاکرات بین الافغانی گفته است که این گفتگوها طولانی و بسیار پیچیده بوده و این امکان وجود دارد که برای سالها به طول بکشد.

انتهای پیام/ ر

نظر شما