شناسهٔ خبر: 43602357 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

ابراز نگرانی پوتین از مداخله تروریست‌ها در درگیری قره باغ

رئیس‌جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهور ترکیه، نگرانی خود از حضور و مداخله تروریست‌هایی که از سوریه به قره باغ منتقل شده‌اند در درگیری‌های منطقه را ابراز داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش آران نیوز به نقل از ریانووستی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه سه‌شنبه شب در گفتگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود رجب طیب اردوغان، از مداخله ترویست‌هایی که از خاورمیانه [مشخصاً سوریه] به قره‌ باغ منتقل شده‌اند در درگیری‌های این منطقه ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه‌ای که سرویس رسانه‌ای کاخ کرملین (دفتر ریاست جمهوری روسیه) در خصوص گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان منتشر کرده، آمده است: «آخرین تحولات منطقه قره باغ در این تماس تلفنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. طرف روسی از تداوم درگیری‌ها در این منطقه و همچنین مشارکت گسترده و روزافزون ترویست‌هایی که از خاورمیانه به منطقه آمده‌اند، ابراز نگرانی کرد.»
کاخ کرملین در ادامه این بیانیه اعلام کرده است: «رئیس‌جمهور پوتین همچنین همتای خود را در جریان تماس‌های اخیر با سران جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان و گام‌های برداشته شده در راستای دستیابی به آتش‌بس زودهنگام و کاهش تنش‌ها در منطقه قرار داد.»
بر اساس این بیانیه، رؤسای جمهور روسیه و ترکیه توافق کرده‌اند که هماهنگی‌های لازم در ارتباط با مسئله قره باغ میان وزرای امور خارجه و دفاع و همچنین فرستاده‌های ویژه دو کشور برقرار شود.

نظر شما