شناسهٔ خبر: 43600632 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران در جلسه آموزشی - توجیهی سامانه سواد تحت وب:

نباید هیچ سوادآموزی در شرایط فعلی از آموزش باز بماند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در جلسه آموزشی - توجیهی با بیان اینکه به سهم خود از تلاش های صادقانه همه آموزش دهندگان قدردانی می کنم، گفت: در شرایط به وجود آمده از ویروس کرونا نباید بگذاریم هیچ سوادآموزی از آموزش جا بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ "داود تقی نیا" با اشاره به تجربه حضور خود در همه حوزه های آموزش و پرورش تاکید کرد: ضمن اینکه همکاران هر حوزه دشواری های خود را دارند اما حقیقتاً حوزه سوادآموزی دشوارترین حوزه آموزش و پرورش است. در شرایط فعلی دشوارترین ماموریت بر عهده این حوزه قرار دارد و سختی ها و محدودیت هایی که کرونا ایجاد کرده برای ما بسیار بیشتر از است.

وی سپس در ادامه به حدیثی از مولا امیر المومنین اشاره کرد که فرمودند"ارزش حیات زمین وابسته به انسان است و ارزش حیات انسان وابسته به روح و روح وابسته به عقل و حیات عقل وابسته به علم است" توضیح داد: محصول آموزش و پرورش انسان است اما از آنجایی که انسان بما هو انسان به تفکر، خلاقیت، عقل و علم است، اگر در این بخش توفیق نداشته باشیم و نتوانیم چنین انسانی تحویل جامعه دهیم، در حقیقت در ماموریت خود ناکام بودیم.

تقی نیا در ادامه گفت: آیه شریفه ۵سوره مبارکه علق به روشنی حکایت از این حقیقت دارد که اول معلم هستی، خدای متعال بود و همین افتخار ما را بس که ماموریت انبیای الهی و پیامبر عظیم الشان (ص) نیز تعلیم و تربیت بود و آیه نخستی که بر وجود نازنین پیامبر نازل شد واژه "بخوان" بود و شما نباید شغل و ماموریت خود را کم اهمیت بدانید.

وی به چهار ساحت یادگیری در قرن بیست و یکم شامل یادگیری برای انجام دادن، دانستن، زیستن و همزیستی اشاره کرد و گفت: یادگیری در نهایت باید به همزیستی و باهم زیستن منجر شود و این ارزش نهایی یادگیری است که همه باید به این نقطه برسیم.

تقی نیا سپس به تکریم ارباب رجوع بدون واسطه و بالسویه تاکید کرد و گفت: نیازی نیست برای خدمت به مردم، منتظر نامه یا سفارش باشیم و پاسخگویی را از منظر مولا علی (ع) ببینیم که مانع و حجاب را بین مدیر و ارباب رجوع برداریم و خدمت صادقانه را تکلیف خود بدانیم.

وی به شرایط کرونا نیز اشاره کرد و گفت: نباید از سوادآموزی غافل شویم و از امکانات مناسب کمک بگیریم تا افرادی که به هر دلیلی از تحصیل بازماندند، با کمک شما این نقیصه را جبران کنند.

نظر شما