شناسهٔ خبر: 43598172 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

برگزاری هشتمین جلسه محاکمه متهم محمد امامی و 33 متهم دیگر

نماینده دادستان: آقایان بانک سرمایه را به آتش کشیدند

هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم محمد امامی و دیگر متهمان پرونده بانک سرمایه به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.

صاحب‌خبر -




به گزارش خبرگزاری میزان، در ابتدای جلسه متهم امامی به دفاع از خود پرداخت و گفت: صحبت‌هایی که روز گذشته از سوی نماینده دادستان در مورد شرکت‌های کارتن‌خواب و ضمانت‌نامه‌ها بیان شد را رد می‌کنم.
وی ادامه داد: در مورد ضمانت‌نامه‌ها این نکته را بگویم که روز گذشته عنوان شد که برخی از متهمان تهدید شده‌اند که لازم به ذکر است بنده سال ۹۵ بازداشت و تقریباً بعد از یکسال آزاد شدم و در حدود یک سال و نیمی که از زندان آزاد شدم حتی یک تماس تلفنی با هیچ‌کس حتی آقای غندالی نداشتم.
متهم امامی با ‌اشاره به شرایط فروش در بورس، اظهار داشت: شرایط فروش در بورس توسط شرکت عرضه‌کننده تعیین نمی‌شود بلکه توسط بورس کالا تعیین می‌گردد؛ شرایط تعیین قیمت قیر در بورس رسمی است و ربطی به شرکت پاسارگاد ندارد و هیچ ابزاری از سمت مدیرعامل نفت پاسارگاد و هرمز پاسارگاد برای عرضه قیر وجود ندارد.
در ادامه جلسه دادگاه قاضی مسعودی‌مقام با بیان اینکه متهم ‌اشاره داشتند که نه در تاسیس و نه در موارد دیگر مربوط به شرکت‌های بی‌بضاعت نقشی و مشارکتی نداشته‌اند، از نماینده دادستان خواست در این خصوص توضیحات خود را ارائه دهد.
نماینده دادستان گفت: امامی گفت راهبرد پویان آدان را نمی‌دانیم که پشت صحنه آن چیست و از اینها قیر خریده‌ایم و به مهدی کمالی پول دادیم تا از این شرکت قیر بخرد، اما مهدی کمالی از طرف شرکت راهبرد پویان آدان به حساب هرمز پاسارگاد پول می‌ریزد. صورت‌های بانکی مالی نیز هست و خودش نیز همین را گفته و سند مالی آن نیز هست. سندی که وجود دارد مربوط به نماینده امامی و از طرف پویان آدان بوده است.
 قهرمانی افزود: اسم اصلی مدرسی علیرضا مدرسیه است. ما سندی رو می‌کنیم که نشان می‌دهد خود راهبرد پویان به هرمز پاسارگاد نامه زده و مهر دبیرخانه هرمز پاسارگاد نیز بر آن خورده است و مدرسی را برای پیگیری امور اداری می‌فرستد و ذیل پرفورم‌ها را مدرسی امضا کرده و تطابق کامل با خط و امضای وی دارد. مدرسی در شرکت‌های بی‌بضاعت قیر را تحویل گرفته است.
وی ادامه داد: می‌گویند بانک سرمایه زیان‌ده شده، اما پول‌هایی توسط شرکت‌های بی‌بضاعت رفته و نیامده از طرفی بانک باید سود سپرده‌گذاران را بدهد این در حالی است که پول‌های بانک را به امامی داده‌اند. از طرف دیگر بانک مرکزی بانک‌ها را موظف می‌کند که به ‌اندازه ضمانت‌نامه‌های بدون پشتوانه در بانک مرکزی ذخیره کنند.
نماینده دادستان گفت: آقایان بانک سرمایه را به آتش کشیدند و این حاصل اقدامات امامی و تیم وی است.
قهرمانی اظهار داشت: آقایان می‌گویند مدیران عامل صلاحیت فنی داشتند بله در بخش‌هایی نداشته‌اند، اما در جایی که بانک مرکزی ایراد می‌گرفته امامی به دفتر آن نماینده مجلس می‌رفته و از طریق آن لابی می‌کرده که فرد مورد نظر انتصاب شود و عکس آن را نیز داریم.
وی خطاب به متهم امامی گفت: شما فقط بانک سرمایه را خالی نکرده‌اید بلکه صندوق ذخیره فرهنگیان را نیز خالی کردید این در حالی است که خیلی از سپرده‌گذاران بانک سرمایه از معلمان هستند.
در پایان، قاضی مسعودی مقام ضمن اعلام ختم جلسه دادگاه گفت: جلسه بعدی شنبه ۱۰ آبان برگزار خواهد شد و سعی می‌کنیم از سایر متهمان نیز تحقیق انجام شود.

نظر شما