شناسهٔ خبر: 43591928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۹۰درصد صنوف اراک پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند/ تمهیدات ویژه در آرامستان‌های استان مرکزی

گروه استان‌ها- فرماندار اراک با بیان اینکه "۹۰ درصد صنوف شهر اراک پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند" از تمهیدات ویژه بهداشتی در آرامستان‌های استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، حسین بختیاری ظهر امروز در ستاد بیماری کرونا استان مرکزی با اشاره به همکاری سمن‌ها در بازرسی‌ها اظهار داشت: از 4 ماه گذشته تا کنون سمن‌ها در قالب 15 گروه در بازرسی از صنوف همکاری خوب داشته در هفته گذشته جلسات ستاد کرونا شهرستان اراک برگزار شد و تمهیدات مناسبی برای کاهش شیوع ویروس کرونا در شهرستان درنظر گرفته شده است؛ همچنین تشکیل پلیس کرونا با ظرفیت بسیج و مردم در شهرستان اراک می‌تواند نقش ویژه‌ای در کاهش ویروس کرونا داشته باشد.

فرماندار اراک تصریح کرد: در صورتی که هر صنف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، باید رئیس همان صنف پاسخگو بوده و خوشبختانه 90 درصد صنوف شهر اراک پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

بختیاری افزود: در راستای جلوگیری از مسافرت‌ها و تجمعات در استان باید تمهیدات لازم انجام شود و در استان به هیچ عنوان تجمعات رسمی برگزار نمی‌شود و همچنین در راستای تجمعات غیررسمی اعم از دورهمی‌های خانوادگی بباید فرهنگ سازی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: در راستای دفن اموات تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شده که تنها با حضور 25 نفر و ارائه کارت مشخص این امر صورت بپذیرد تا شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند.

فرماندار اراک بیان کرد: مقرر تاییدگردیده تا فضای در اختیار روزبازارها توسط شهرداری 2 برابر شود و همچنین سمن‌ها، گروه‌های بهداشتی و نیروهای انتظامی در این نقاط حضور پیدا کند.

تمام مراسمات و سالن‌های پذیرایی در شهرستان دلیجان تعطیل است

سرپرست فرمانداری دلیجان نیز در این نشست با اشاره به وضعیت شهرستان دلیجان اظهار داشت: هم اکنون 42 بیمار در بیمارستان شهرستان دلیجان بستری هستند که 23 نفر در بخش کرونا، پنج نفر در بخش ویژه، 6 نفر در بخش اورژانس و هشت نفر تحت درمان هستند.

وحید براتی‌زاده افزود: از دیروز تمهیدات خاصی درنظر گرفته شده اعم از اینکه مشاغل گروه یک، دو و سه تعطیل شده و طرح حامیان سلامت نیز فعال شده و در نقاط پرازدحام شهر توسط آنها توصیه‌های لازم در راستای پروتکل های بهداشتی انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری دلیجان تصریح کرد: بیمارستان دلیجان دارای بدهی است و برای جلوگیری از بروز حادثه باید بدهی پرداخت شود و درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دلیجان از ظرفیت مناسبی برخوردار است اما متاسفانه در جهت خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی از آن بهره بردار نمی‌شود و همچنین باید این بخش باید مورد توجه قرار بگیرد و نیروی متخصص برای آن نیاز تامین شود. 

براتی‌زاده ادامه داد: هم‌اکنون گروه‌های جهادی در شهرستان دلیجان مشغول به فعالیت هستند و افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند باید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فعالیت کنند و این امر مجازات آنها است.

وی بیان کرد: درمانگاه "نراق" در ساعات عصر فعالیت نمی‌کند و در راستای کاهش بار مراجعات بیمارستان امام صادق (ع) در ساعات عصر باید فعالیت کند.

سرپرست فرمانداری دلیجان ادامه داد: تمام مراسم‌ها و سالن‌های پذیرایی در شهرستان دلیجان تعطیل است و همچنین آرامستان این شهرستان نیز مسدود شده و اجازه تجمعات داده نمی‌شود و نظارت های لازم و کافی انجام می شود و امیدواریم وضعیت دلیجان بهتر شود.

انتهای پیام/711/س

نظر شما