شناسهٔ خبر: 43586145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرندگان آسیب‌دیده پس از تیمار به زیستگاه‌های فسا بازگردانده شدند

شیراز-ایرنا- دبیر انجمن جنگل سازان فسا گفت: یک سارگپه و یک حواصیل خاکستری آسیب دیده پس از تیمار و بهبودی در زیستگاه‌های شهرستان فسا رها شدند.

صاحب‌خبر -

امیرحسین آقاجانی، سه‌شنبه به ایرنا اظهار داشت: این  ۲پرنده را دوستداران محیط زیست برای تیمار به انجمن‌ جنگل سازان فسا تحویل دادند که این انجمن پس از رسیدگی به این پزندگان آن ها را به زیستگاه‌های خود در طبیعت بازگرداند.

وی اضافه کرد:سارگَپه پرنده‌ای شکاری از راستهٔ شاهین‌ سانان است و از حیوانات کوچک نظیر خرگوش و پرندگان کوچک‌تر تغذیه می کند و نقش مهمی در کنترل جوندگان در طبیعت دارد.

به گفته وی این پرنده کوچک‌تر ازعقاب با جثه‌ای متوسط و تو پُر، سری کوچک و گرد و گردنی کلفت  و بال‌های پهن و دم کوتاه است.

آقاجانی بیان کرد: حواصیل خاکستری هم پرنده‌ای آبچر از خانواده حواصیلیان و از راسته لک‌لک‌سانان  محسوب می شود و در زمستان های ایران  از پراکندگی نسبتاً زیادی برخوردار است و در آب‌های کم‌عمق به شکار ماهی، قورباغه و حشرات و...  می‌پردازد.

 دبیر انجمن جنگل سازران فسا بیان کرد:  در صورت مشاهده هرگونه حیوان یا پرنده آسیب دیده یا هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را با سامانه تلفن گویای ۱۵۴۰ در میان بگذارید.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰متری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

نظر شما