شناسهٔ خبر: 43569429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشریح آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۳۹۳ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

سید راشد جزایری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۴ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۵۲ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۲۲ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

جزایری با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۹۱ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند، گفت: از این تعداد ۲۱۷ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۳۹۳ نفر رسید.

جزایری گفت: هم اکنون ۳۷ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی تاکید کرد: همچنان توجه به سه نکته رعایت بهداشت دست‌ها، تنفس و رعایت فاصله اجتماعی موثرترین راه مقابله با بیماری کووید ۱۹ محسوب می‌‎شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: ویروس کرونا  کاملا وارد چرخش خانوادگی شده است، اگرچه محدودیت‌هایی در سطح شهر ایجاد شده اما اگر در سطح خانواده‌ها رعایت نکات بهداشتی نشود و دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی همچنان وجود داشته باشد این ویروس همچنان از خانه‌ای به خانه دیگر منتقل می‌شود.

نظر شما