شناسهٔ خبر: 43566840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مطرح کرد:

ایجاد یک دانشگاه بین‌المللی خصوصی در کیش

کیش-ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه تربیت مدرس از ایجاد یک دانشگاه بین‌المللی خصوصی در کیش خبر داد.

صاحب‌خبر -

با امضای این تفاهم‌نامه، طرفین بر همکاری‌های گسترده و متنوع علمی، آموزشی، پژوهشی و نوآورانه در منطقه آزاد کیش با هدف تبدیل این جزیره به هاب علمی و دانشگاهی منطقه تاکید کردند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس امروز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: دانشگاه تربیت مدرس از سال ۱۳۶۱ با ماموریت تامین نیروی مدرس دانشگاه های کشور در شرایطی که بخاطر تغییرات سیاسی، خلا استاد در دانشگاه ها محسوس بود، تشکیل شد و در ۴ دهه گذشته از رشد و توسعه بسیار خوبی برخوردار شده است.

محمدتقی احمدی افزود: این دانشگاه پس از فراز و فرودهای فراوان و خط شکنی های حساب شده، اکنون در جایگاه علمی مطلوبی در داخل و خارج کشور قرار گرفته و به لحاظ اتکا به توان و استعدادهای داخل، توانسته نور امیدی در میان جوانان کشور ایجاد نماید.

وی در ادامه گفت: با دستیابی به بسیاری از ماموریت ها و اهداف و تلاش‌ها، اکنون مراحل به بار نشستن فناوری‌ها و ایده‌های نوآورانه و تجاری سازی شماری از طرح ها و برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس، پارک علم و فناوری این دانشگاه را مورد توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست که در صدد اجرای برنامه های کلان ملی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از تعامل با بخش دانشگاهی به عنوان یکی از بخش های پیشران کشور گفت: در حال حاضر با تمامی دانشگاه های مطرح و به نام کشور به همکاری روشمند رسیده ایم و بنا داریم با تعریف زمینه های همکاری مشترک و بهره گیری از ظرفیت های مشترک و مورد علاقه طرفین، این جزیره زیبا را به قطب و هاب علمی منطقه خلیج فارس و خاورمیانه تبدیل کنیم.

غلامحسین مظفری با اشاره به فعال شدن دانشگاه‌های کشور در کیش گفت: ما قصد داریم با ایجاد یک دانشگاه بین المللی، بعد تازه ای به فعالیت های دانشگاهی در جزیره بدهیم؛ این دانشگاه، دانشگاهی خصوصی خواهد بود که سازمان منطقه آزاد کیش و سایر دانشگاه های مطرح از موسسان و سهامداران آن خواهند بود و بخش خصوصی نیز سهم غالب را خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: دانشگاه بین المللی جدید، علاوه بر دانشگاه های داخل، با همکاری دانشگاه منتخب خارجی که بر اساس ضوابط و بررسی های کارشناسی انتخاب خواهد شد، شکل می گیرد.

مظفری، با اشاره به این که تغییر رویکرد در منطقه آزاد کیش از واردات به صادرات کالا و خدمات دانش بنیان، از اتفاقات مهمی است که با جدیت هرچه بیشتر دنبال می شود، گفت: کیش دروازه ایران به سمت جهان است و ما همه زیرساخت ها را برای تبدیل کیش به جزیره خلاق، نوآور و دانش محور مهیا کرده ایم.

نظر شما