شناسهٔ خبر: 43564167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۷ درمانگاه تخصصی تنفسی برای بیماران کرونا در اصفهان فعال است

اصفهان - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فهرست ۱۷ کلینیک‌ و درمانگاه تنفسی ارائه‌دهنده خدمات تخصصی به بیماران مبتلا به کرونا در کلانشهر اصفهان را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فهرست ۱۷ کلینیک و درمانگاه تنفسی بیمارستانی و غیر بیمارستانی ارائه‌دهنده خدمات تخصصی بیماری کرونا و پنج مرکز خدمات جامع سلامت برای ارائه خدمات در شرایط بحران ناشی از شیوع کووید ۱۹ را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در بیمارستان‌های الزهرا(س)، عیسی بن مریم(ع)، شریعتی، شهید آیت الله صدوقی، خورشید، سینا، سعدی، عسگریه و میلاد درمانگاه‌های تنفسی فعال است که متخصص داخلی یا عفونی بصورت ۱۶ ساعته و پزشک عمومی و پرستار در همه ساعت‌های شبانه روز در آن حضور دارند.


همچنین در درمانگاه‌های شبانه‌روزی امام رضا(ع)، شهدا (سپاهان‌شهر)، فرهنگیان، پاسارگاد، جی، ابوالفضل(ع)، جوادالائمه(ع) و فاطمیه علاوه بر خدمات معمول و همیشگی و پزشک عمومی و پرستار در همه ساعت‌های شبانه‌روز، متخصصان داخلی یا عفونی یا اطفال در ساعت‌های صبح و عصر (مطابق برنامه اعلامی هر درمانگاه) حضور دارند و خدمات تخصصی نیز ارائه می‌کنند.


مراکز خدمات جامع سلامت شهری شهید اول، خوراسگان یک (بنکدار)، گلستان، مهربد و دستگرد (قائمیه) نیز بصورت ۱۶ ساعته در حال ارائه خدمات به بیماران مشکوک به کووید ۱۹ هستند و در این مراکز انجام آزمایش تشخیص کرونا ( PCR ) برای افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و یا نقص ایمنی بطور رایگان انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، هدف اصلی از راه اندازی درمانگاه‌های حاد تنفسی در کنار بیمارستان‌های مرجع کرونا اصفهان را ارائه خدمات تشخیصی و درمانی اولیه برای افراد علامت‌دار و مشکوک به بیماری کرونا، ساماندهی حوزه بیماران سرپایی، جلوگیری از پراکندگی در تجویزهای پزشکی، افزایش دسترسی مردم و کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌ها عنوان کرد.

بهروز کلیدری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در شرایط حاد بیماری کرونا در اصفهان قرار داریم، افزود: افرادی که دارای علائم تنگی نفس یا دیگر علامت‌های خفیف و متوسط ابتلا به کرونا هستند می‌توانند به درمانگاه‌ها و کلینیک‌های مذکور و همچنین مراکز ۱۶ ساعته بهداشت اصفهان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های سایر شهرستان‌های استان اصفهان نیز موظف به راه‌اندازی درمانگاه حاد تنفسی شدند و خدمات تشخیصی و درمانی اولیه برای افراد دارای علائم کرونا در آن ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه درمانگاه‌های حاد تنفسی در کنار بیمارستان‌های مرجع کرونا بصورت ۲۴ ساعته فعال است و بیماران مشکوک به کرونا به آنجا ارجاع می‌شوند، گفت: بخش ویژه ویزیت بیماران دارای علائم کرونا نیز در هشت کلینیک در کلانشهر اصفهان ایجاد شد و مردم می‌توانند قبل از مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها به این مراکز مراجعه کنند.

هم اکنون حدود یکهزار و ۸۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند و این خطه در وضعیت قرمز قرار دارد.

بنا به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بیشترین تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این استان مربوط به شهرستان اصفهان است.

شهرستان اصفهان حدود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که نزدیک به ۲ میلیون نفر از آنها در کلانشهر اصفهان، مرکز این شهرستان زندگی می‌کنند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۵۶۸ هزار نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از ۳۲ هزار نفر رسید.

نظر شما