شناسهٔ خبر: 43559996 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعویق دور دوم مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرز‌های دریایی

روزنامه الجمهوریه لبنان اعلام کرد دور دوم مذاکرات بیروت و تل‌آویو درباره ترسیم مرز‌های دریایی به تعویق افتاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه لبنانی الجمهوریه به نقل از منابعی آگاه از تعویق دور دوم مذاکرات بیروت و تل آویو که قرار بود پنج‌شنبه این هفته برگزار شود، خبر داد.

این روزنامه اعلام کرد که لبنان و رژیم صهیونیستی با درخواست آمریکا برای تعویق دور دوم مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی توافق کرده‌اند.

منابع مذکور درباره علت تعویق این دور از مذاکرات از سوی هیئت آمریکایی گفتند: رئیس هیئت آمریکایی مهلتی برای رسیدن تجهیزات فنی مورد نیاز برای انجام وظیفه خود درخواست کرده است و بدین دلیل مذاکرات به تعویق افتاده است.

دور نخست مذاکرات هیئت لبنانی و صهیونیستی روز ۲۳ مهر زیر یک سقف در روستای «ناقوره» در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی برگزار شد، اما طرفین به صورت مستقیم با هم مذاکره نداشته و نماینده آمریکا و نیرو‌های سازمان ملل (یونیفل) مذاکرات را هدایت کردند.

منابعی در دفتر ریاست جمهوری لبنان نیز تأکید کردند که هدف از مذاکرات غیر‌مستقیم با تل‌آویو برای ترسیم خطوط مرزی و بازپس‌گیری حقوق این کشور است و این به معنای حرکت به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست.

مرز آبی دو طرف به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما