شناسهٔ خبر: 43542221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش نگران کننده شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : شیوع بالای کرونا در این شهرستان و افزایش نگران کننده شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری ویروسی ادارات، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و اصناف را از روز دوشنبه پنجم آبان ماه به مدت یک هفته تعطیل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محبت جمالی‌نیا فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : این تعطیلی و محدودیت‌های سختگیرانه شامل ادارات خدمات‌رسان شامل آب، برق، گاز و مخابرات و مراکز درمانی، بیمارستان و کلینیکی، آزمایشگاهی و بهداشتی و شهرداری و آتش نشانی نمی‌شود و این دستگاه‌ها موظف به استمرار خدمات‌رسانی به مردم هستند.

او گفت : در حوزه اصناف تمام واحد‌ها جز نانوایی‌های شهری و روستایی و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، قصابی‌ها و واحد‌های عرضه مرغ و میوه نیز از روز دوشنبه هفته جاری به مدت یک هفته تعطیل می‌شوند.

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب افزود: شهرداری موظف به تعطیلی بازار روز (میوه فروشان)، مسدود کردن آرامستان‌ها و بوستان‌ها است و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، دستگاه قضا با متخلفان مجازات به صورت اشد مجازات برخورد می‌کند.

جمالی‌نیا افزود: از مردم می‌خواهیم و عاجزانه درخواست می‌کنیم همانند موج اول و دوم بیماری کرونا، در موج سوم نیز همکاری لازم را داشته باشند و به شعار در خانه ماندن جامه عمل بپوشانند.

او ادامه داد: برگزاری هرگونه آیین تجمعی مانند عزاداری و مجالس شادی ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود ضمن اینکه کسانی که با برپایی اینگونه مراسم سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، باید پاسخگو باشند.

او از تعطیلی مساجد، اماکن ورزشی، نمازخانه‌ها، فعالیت‌های اجتماعی تجمعی و مراکز پذیرایی خبر داد و گفت: مردم حتما در منزل بمانند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مدافعان سلامت را در ریشه‌کنی بیماری کرونا یاری کنند و در صورت تردد ضروری در خارج از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب ادامه داد: از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا در سرپل‌ذهاب از مجموع یک هزار و ۹۰۷ آزمایش پی سی آر انجام شده، ۸۱۳ مورد مثبت به ثبت رسیده و ۱۰۴ تن از کادر درمان این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

جمالی‌نیا گفت: از مجموع مبتلایان متاسفانه ۲۶ تن فوت شده‌اند و هم اکنون نیز ۲۶ فر مبتلا به کرونا در این شهرستان در بیمارستان بستری و تحت مراقبت هستند.

او افزود: وضعیت شهرستان متاسفانه پرخطر و ویروس کرونا در کمین همه افراد است از این رو تنها راه ریشه‌کنی و کاهش موارد ابتلا در خانه ماندن و رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است .

انتهای پیام/د

نظر شما