شناسهٔ خبر: 43539510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احداث ایستگاه تاکسی آجری در منطقه ۱۰ تهران

تهران- ایرنا- شهردار منطقه ۱۰ اعلام کرد: طرح درنگ‌گاه «فضای مکث» و ایستگاه تاکسی با نمای آجری در خیابان آذربایجان تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال احداث شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از شهرداری منطقه ۱۰، مجید رباطی با اعلام این مطلب افزود: طراحی و بهسازی فضاهای مورد نیاز شهری برای سهولت در تردد و ایجاد آرامش فکری شهروندان یکی از اقداماتی است که با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان در منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

وی به احداث درنگ گاه و ایستگاه تاکسی اشاره و گفت: طرح مذکور به متراژ ۱۰۰ مترمربع در یک فضای بلا استفاده در خیابان آذربایجان تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی اجرا و تاکنون عملیات تخریب کف پوش قدیمی، احداث فلاور باکس و ایستگاه تاکسی با نمای آجری صورت پذیرفته و تا دو هفته آینده مراحل نهایی آن اعم از سنگ فرش، تکمیل سرپناه، تامین روشنایی و ... به اتمام خواهد رسید.

به گفته رباطی عملیات خاکریزی باغچه ها و کاشت فضای سبز این درنگ گاه نیز انجام شده است.

منطقه ۱۰ با ۸۱۷ هکتار مساحت، کوچک ترین منطقه شهرداری تهران بعد از منطقه ۱۷ محسوب شده و دارای سه ناحیه و ۱۰ شورایاری است. شاخص ترین محلات این منطقه عبارتند از سلسبیل، بریانک، حسام الدین و قصرالدشت. جمعیت منطقه در حدود ۳۲۷ هزار نفر و با تراکم ناخالص جمعیتی حدود ۳۹۹ نفر در هر هکتار بوده که از این حیث، از پُرتراکم ترین مناطق شهر تهران در بین مناطق ۲۲ گانه محسوب و جمعیت آن چهار برابر حد استاندارد و دو برابر میانگین تراکم در شهر تهران است.

این منطقه به لحاظ موقعیت جغرافیایی از شمال به خیابان آزادی، از جنوب به خیابان قزوین، از شرق به بزرگراه شهید نواب صفوی و از غرب به خیابان شهیدان منتهی می شود. منطقه ۱۰، در بخش غربی شهر تهران واقع و با مناطق ۲ (شمال)، ۹ (غرب)، ۱۷ (جنوب) و ۱۱ (شرق) همجوار است.

منطقه ۱۰  از ۳۰ بوستان و ۲۱ بوستانک با وسعتی بیش از ۸۴ هکتار برخوردار است، همچنین این منطقه با تقدیم یک هزار شهید گلگون کفن نقش بسزایی در تشکیل و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا نموده که این منطقه گلوگاه دسترسی به فرودگاه بین المللی امام (ره) در جنوب و ترمینال غرب و فرودگاه مهرآباد در غرب و بازار تهران در شرق است.

این منطقه یکی از مناطق قدیمی شهر تهران است که حدود یک قرن پیش شکل گرفته و " تراکم بالای جمعیت"، از ویژگی های بارز این منطقه به حساب می آید. بارگاه مقدس امامزاده معصوم (ع) و موزه آثار هفت چنار، از مهم ترین اماکن تاریخی این منطقه است.

تولید ۲۰۰ هزار ماسک در جنوب تهران

مشاور شهردار تهران با حضور در منطقه ١٩ از فعالیت تولید ماسک در سرای محله شریعتی شمالی در قالب اجرای طرح خادم منتظر بازدید کرد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۹، سعید صادقی با همراهی مالک حسینی رییس سازمان خدمات اجتماعی، رضا محمدی مشاور و بازرس ویژه سازمان بازرسی شهرداری تهران و یاسر میرزایی معاون سازمان بسیج شهرداری تهران ضمن بازدید از فعالیت تولید ماسک در سرای محله شریعتی شمالی، از علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ به پاس مشارکت فعال این منطقه در طرح خادم منتظر تقدیر کردند.

در حاشیه این بازدید شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به تولید ۲۰۰ هزار ماسک با هدف توزیع بین افراد کم برخوردار در طرح خادم منتظر گفت: در همین راستا فضای سرای محله شریعتی شمالی به اشتغال بانوان سرپرست خانوار برای تولید ماسک اختصاص یافت و در نتیجه این اقدام ۲۰۰ هزار ماسک در زمانی کمتر از ۲ ماه تولید شد.

توکلی خطرنشان کرد: بخشی از این ماسک ها در قالب کسب و کار خانگی توسط بانوان سرپرست خانوار تولید شده که طی اقدامی خیرانه بین افراد کم برخوردار محدوده این منطقه توزیع می شود.

منطقه ۱۹ شهرداری در جنوب غربی پایتخت قرار دارد که دارای ۵ ناحیه و ۴۹ محله است.

این منطقه در منتهی الیه جنوب شهر تهران و در مجاورت مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ قرار دارد.

منطقه ۱۹ شامل محله‌های متعددی است که خانی‌آباد، شهرک شریعتی، عبدل‌آباد، نعمت‌آباد، صالح‌آباد، دولتخواه از مهمترین محلات این منطقه است.

کوره‌های آجرپزی، بوستان ولایت، دانشکده شریعتی، دانشگاه آزاد شهر ری، دانشکده بین‌المللی دندانپزشکی پردیس، میدان تره بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا(س)، مرقد مطهر امام راحل(ره) و مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از اماکن مهم منطقه ۱۹ پایتخت محسوب می‌شود.

نظر شما