شناسهٔ خبر: 43537145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان:

دستگاه های اجرایی به پدافند غیرعامل توجه بیشتری داشته باشند

فیوضی با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری به پدافند غیرعامل، از برخی دستگاه های اجرایی خوزستان به علت کم توجهی به آن انتقاد کرد و گفت: دستگاه های اجرایی باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سعید فیوضی» امروز(شنبه ۳ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص نکوداشت هفته پدافند غیرعامل از پنجم تا ۱۲ آبان اظهار کرد: شعار این هفته «مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز و ایران قوی» است.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان پدافند غیرعامل را یک نگاه جدید برای مقابله با تهدیدات غیرنظامی دانست و افزود: پدافند غیرعامل سیاست دکترین امنیت جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات غیر نظامی است که با به کارگیری کلیه مجموعه اقدامات برای مقابله با تهدیدات غیرنظامی دشمن به دنبال مصون سازی قشر آسیب پذیر است.

 

وی اضافه کرد: این سازمان در سال ۸۲-۸۱ با دستور مقام معظم رهبری و با همکاری سازمان پدافند غیرعامل و وزارت کشور تدوین و از همان سال اجرایی شد.

 

فیوضی با بیان اینکه جایگاه این سازمان حاکمیتی است و وزارت کشور و سازمان پدافند متولی کار هستند تصریح کرد: در استان‌ها مدیرکل پدافند غیرعامل به عنوان دبیر شورا معرفی شده و مهم‌ترین کلید واژه پدافند اقدامات پیشگیرانه است و از حوادث جلوگیری می‌کند.

 

وی ابراز کرد: مهم‌ترین ویژگی جنگ غیرمسلحانه، فناوری آن است که در آن از علوم و فنون تکنولوژی پیشرفته استفاده می‌شود و مهم ترین مولفه آن حملات سایبری است که اقداماتی برای اخلال در سیستم های صنعتی و عمرانی ایجاد می‌کند و ما در برابر آن باید اقداماتی مصون ساز برای کاهش آسیب پذیری در این حمله داشته باشیم.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان به شورای پدافند غیرعامل اشاره کرد و ادامه داد: ریاست این شورا برعهده استاندار خوزستان است و ۱۲ کارگروه در آن با دستگاه های زیرمجموعه ایفای نقش می‌کنند.

 

وی پدافند غیرعامل را نگاهی برای ایمن سازی دستگاه هایی دانست که دارای زیرساخت هستند و عنوان کرد: هدف اصلی دشمن‌ از این کار ضربه زدن به سیستم‌ اقتصادی کشور برای شرکت ها و دستگاه هایی است که دارای زیرساخت هستند مانند شرکت نفت، مخابرات، بنادر، کشتیرانی و توانیر که به همین علت جایگاه قانونی پدافند مشخص شده و وزارت خانه را برای اقدامات پدافندی مکلف کرده و بالاترین مقام اجرایی را در کشور، استان و شهرستان ها مسئول اقدامات پدافند غیرعامل قرار داده است.

 

فیوضی به بیان برنامه‌های استان در هفته پدافند غیرعامل پرداخت و تاکید کرد: در خوزستان هفته پدافند غیرعامل ۵۸ برنامه تدارک دیده شده که شامل ۱۷ مانور، برگزاری هشت کارگاه و دوره های آموزشی، چهار ویدیو کنفرانس، مسابقات ورزشی و ... است.

 

وی خاطر نشان کرد: مهم ترین مانورها، مانور دریایی، قطع برق، واکسیناسیون دام های سبک و سنگین است و دوره آموزشی پدافند غیرعامل برای کارکنان شرکت گاز با هدف آشنایی با مفاهیم و اصول پدافند غیرعامل و راه های مقابله با حوادث احتمالی پیش بینی شده است.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان در خصوص۲ ویدیو کنفرانس هفته جاری بیان کرد: اولین ویدیو کنفرانس نشست مشترک استانداران با وزیر کشور و با حضور رییس ستاد نیروهای مسلح کشور و دومین ویدیو کنفرانس نشست مشترک بین معاون عمرانی وزیر کشور با معاونین اداره کل استانداری ها و مدیران کل پدافندها و شهرداری ها در خصوص مباحث پدافند شهری است.

 

وی با اشاره به اینکه افتتاح اولین دیسپاچینگ عمومی آب و فاضلاب استان را با رعایت الزامات پدافند غیرعامل با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار داریم اذعان کرد: عمده این برنامه ها از طریق فضای مجازی ارائه و سایر برنامه ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

فیوضی  با انتقاد از برخی دستگاه های اجرایی گفت: با وجود گذشت بیش از ۱۸ سال از تاسیس پدافند غیرعامل و تاکیدات مقام معظم رهبری بر آن اما بعضی از دستگاه های اجرایی استان آن طور که باید و شاید به پدافند غیرعامل توجهی نمی کنند که باید به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند چراکه قانونگذار هم برای هر دستگاه یه پست را مشخص کرده است.

 

وی یادآور شد: سعی شده دستگاه ها آحاد مردم و پرسنل اداری را با پدافند غیرعامل آشنا کنند چرا که هنوز قاطبه مردم و فرهنگ عمومی جامعه با آن آشنایی ندارد که تلاش بیشتری را می طلبد.

 

پایان پیام/679

نظر شما