شناسهٔ خبر: 43532511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احداث گلخانه‌ای مدرن در پارک شرقی/ اورژانس گل و گیاه در کرمانشاه راه‌اندازی شد

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه، از احداث گلخانه‌ای مدرن در پارک شرقی خبر داد و گفت: این گلخانه در هر فصل 2 میلیارد تومان صرفه اقتصادی برای شهرداری دارد.

صاحب‌خبر -

فرامرز رحمتی‌زاده امروزدر گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از احداث گلخانه‌ای مدرن در پارک شرقی خبر داد و اظهار داشت: گلخانه ۴ هزار متری پارک شرقی نیاز به بازسازی داشت که انجام شد و تقریبا ۲ ماه از زمان کشت در آن می‌گذرد و طی یک‌ماه آینده دیگر قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه این گلخانه، گلخانه مرکزی کرمانشاه است، ادامه داد: این گلخانه مدرن در هر فصل به صورت میانگین حدود ۲ میلیارد تومان صرفه اقتصادی و صرفه‌جویی مالی برای شهرداری کرمانشاه به همراه دارد.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در خصوص اهمیت دیگر احداث گلخانه، افزود: در دوره پیش از کشت در این مکان، از شهرهای اطراف نیازهای گیاهی استان را تامین می‌کردیم که با این کار عملا آفت‌هایی که ممکن بود در استان نباشد وارد استان می‌شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی اورژانس گل و گیاه در کرمانشاه گفت: این اورژانس متشکل از تیمی از گیاه پزشک و افراد دیگر است که در صورت پیش آمدن مشکلی برای درختان رجوع کرده و مشکل را برطرف می‌کنند.

رحمتی‌زاده خاطرنشان کرد: خودروهای گندزدایی را در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا راه‌اندازی کرده‌ایم که هر روز پارکها را ضدعفونی می‌کنند و همچنین کلینیک گیاه پزشکی هم برای بررسی گیاه و بیماری‌های گیاهان در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوال امکان صادرات به سایر استان‌ها، گفت: به دلیل اینکه در استان کرمانشاه اهمیت زیادی به گل‌آرایی داده نشده، ابتدا به نیازهای استان توجه می‌کنیم و پس از پوشش کامل به استان‌های هم‌جوار ارسال محصولات خواهیم داشت.

انتهای پیام/پ

نظر شما