شناسهٔ خبر: 43524182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- شهادت دومین مرزبان هرمزگان در هفته ناجا، آغاز عملیات اجرایی مسکن ملی ، تخصیص ۳۰۰ میلیارد به بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس، آغاز طرح غربالگری در زندان ها و بهره برداری از ۳۵ طرح ورزشی در مدارس از مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

صاحب‌خبر -

هرمزگان در هفته گذشته ( ۲۶ مهر تا دوم آبان ماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، انتظامی، ورزشی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین این رخدادها مرور می شود.

اقتصادی

عملیات اجرایی چهارهزار و ۹۳۲ واحد مسکن در هرمزگان در قالب طرح اقدام ملی پنجشنبه گذشته به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان آغاز شد.

هفته گذشته همزمان با دستور رییس جمهوری در ۲۵ استان کشور، عملیات اجرایی ۱۵۷هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در قالب تفاهم‌نامه آغازشد که سهم هرمزگان درحال حاضر چهار هزار و ۹۲۳ واحد بوده که سه هزار و ۷۰۰ واحد آن دربندرعباس درحال ساخت است.

مدیرعامل شهرکهای صنعتی هرمزگان گفت: در راستای حمایت از بخش سلامت، خط تولید۴واحد صنعتی این استان به مواد ضدعفونی‌کننده تغییر یافت.

سید امیر امیری زاده هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: شرکت های صبا کار یلدای سهند، پدرام طب بندر، مصطفی گرمابدری و هرمز الکل بندر تولیدات خود را برای مقابله با بیماری کرونا در استان هرمزگان به تولید موادضدعفونی‌کننده(ماسک، ژل و دستکش) تغییر دادند.

استاندار هرمزگان گفت: مرحله دوم رینگ دور جزیره هرمز به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال با قول تخصیص سهم اعتبار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت به‌زودی آغاز می‌شود.

 فریدون همتی هفته گذشته اعلام کرد: در مرحله نخست این طرح که به طول ۱۰ کیلومتر اجرا شد، بلوار ۱۴.۶ متری و ۲ خط عبوری ۲ متری برای پیاده‌روی و مسیر دوچرخه‌سواری نیز احداث شده است.

وی سه شنبه گذشته در نشستی با محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نیز اعلام کرد: با تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال برای بازگشایی یک قطعه راه در شهرستان بشاگرد از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) موافقت شد.

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: تاکنون ۷۰۴ میلیارد ریال از محل تسهیلات حمایت از تولید و اشتغال به واحدهای صنفی و صنعتی استان پرداخت شده است.

ابراهیم سعدینی روز چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: در راستای قراردادهای منقعد شده با بانک ‏های عامل این تسهیلات، تا پایان سالجاری قابل پیگیری و پرداخت خواهدبود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ۵۷ خانه فرهنگ کار در مجموعه های فرهنگی ورزشی و واحدهای تولیدی و صنعتی این استان در آبان ماه افتتاح می شود.

هادی ابراهیمی هفته گذشته در این خصوص افزود: با توجه به اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ کار در جامعه و به منطور انسجام در انجام برنامه های فرهنگی جامعه کار و تلاش، خانه های فرهنگ کار تشکیل می‌شود.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: به منظور توسعه خدمات غیرحضوری به مستمری‌ بگیران، کاهش مراجعه‌های غیرضروری و افزایش رضایتمندی افراد، امکان ارائه شماره حساب بانکی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری فراهم شد.

عباس اکبری روز دو شنبه گذشته اعلام کرد: مستمری بگیران می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس اینترنتی eservices.tamin.ir و با کد کاربری و رمز عبور مختص خود و از طریق منوی مستمری‌بگیران، گزینه «اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمری‌ بگیران»، نسبت به تکمیل اطلاعات و ارسال آن برای شعبه محل دریافت مستمری اقدام کنند.

چهارشنبه گذشته تفاهم‌نامه همکاری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در راستای اختصاص سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران در شرکت‌های مستقر در این منطقه ویژه امضا شد.

این تفاهم‌نامه که روز چهارشنبه به امضای عطا ناوکی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان و حسن خلج‌طهرانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس رسید، طرفین بر استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس تاکید کردند.

استاندار هرمزگان گفت: با پیگیری صورت گرفته با معاون وزیر بهداشت، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس اختصاص یافت.

فریدون همتی شامگاه چهارشنبه گذشته در نشست با سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت افزود: این میزان اعتبار در هفته آینده به حساب دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واریز می‌شود.

اجتماعی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ، یک هزار و ۱۵۸ نفر از کادر درمان و دیگر کارکنان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در استان به این بیماری مبتلا شدند .

دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان و حضور طولانی مدت نیروهای درمان در بیمارستان به منظور خدمت رسانی به بیماران مبتلا ، موجب ابتلای این نیروها به بیماری کرونا شده است.

استاندار هرمزگان گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استقاده از ماسک در بین شهروندان بیش از این ۸۰ درصد بود که اکنون این آمار با ۲۰ درصد کاهش به ۶۰ درصد رسیده است.

فریدون همتی عصر یکشنبه گذشته در نشست هفتگی ستاد مدیریت بیماری کرونای استان افزود: اگر مردم به توصیه‌های بهداشتی توجه نکنند، تعداد بیماران بستری و فوتی ناشی از کرونا در هفته‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد و به شرایط حاد ۲ ماه گذشته و وضعیت قرمز خواهیم گشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: یکی از شرکت‌های فولادی استان ۷۰۰میلیون ریال برای خرید تبلت دانش آموزان نیازمند و ایتام تحت پوشش این نهاد اختصاص داد.

علی الهیاری روز دوشنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: تبلت ها تا پایان نیمه اول آبانماه امسال تهیه و بین دانش آموزان نیازمند هرمزگان که توسط مددکاران شناسایی‌شده، توزیع خواهد شد.

رییس مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش هرمزگان گفت: طرح «کیانوش مقصودی نژاد» دانش آموز پایه دوازدهم ناحیه یک بندرعباس به مرحله دفاع کشوری بیست و دومین جشنواره جوان خوارزاه یافت.

مدیحه دوانی روز یکشنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: در بخش دانش آموزی بیست ودومین جشنواره جوان خوارزمی هرمزگان که در بهار امسال باتوجه به شرایط قرنطینه و بیماری کرونا به صورت غیرحضوری برگزار شد، ۱۲ طرح از آموزش و پرورش این استان به مرحله کشوری ارسال شد.

انتظامی، نظامی، قضایی

پیکر شهید مرزبان پایگاه دریابانی قشم که جمعه گذشته ۲۵ مهرماه در درگیری با قاچاقچیان در آبهای لافت قشم به شهادت رسیده بود ، هفته گذشته همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در بندرعباس تشییع شد.

فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: در جریان درگیری مرزبانان با قاچاقچیان در آبهای سواحلی گروگ میناب دومین مرزبان این استان در هفته ناجا به شهادت رسید.

سردار حسین دهکی روز چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر اظهار داشت: این حادثه برای مقابله با قاچاقیچان سوخت بامداد امروز رخ داد، یکی از مرزبانان این شهرستان به نام ستوان‌سوم "محمد احمدی سکل" به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: در مدت یازده ماهه گذشته تاکنون، ۹هزار پرونده به مصالحه و سازش ختم شده است.

سردار غلامرضا جعفری هفته گذشته پیش از خطبه های نماز جمعه شهر بندرعباس اظهار داشت: در این مدت کشف ۷۲ تن مواد مخدر، ضررمالی یک هزار میلیارد تومانی به قاچاقچیان خودورهای مدل بالای خارجی و خانه های مجلل، توقیف ۴هزار خودروی قاچاق و دستگیری بیش از ۴۰۰نفر انجام شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: طرح بزرگ غربالگری در زندان‌های این استان با هدف شناسایی زندانیانی که حائز شرایط آزادی باشند، طبق نظر قضات آزاد می‌شوند.

علی صالحی چهارشنبه گذشته در نشست فصلی رؤسای دادگستری و دادستان‌های هرمزگان اظهارداشت: تحول دستگاه قضایی و رسیدگی به موقع و دقیق به مطالبات مردم موجب جلب اعتماد عمومی به عنوان سرمایه‌ای اجتماعی برای دستگاه قضایی شده است.

ورزشی

تیم بسکتبال شهرداری بندرعباس حریفان خود را در رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر باشگاه های کشور شناخت.

سرپرست تیم بسکتبال شهرداری بندرعباس گفت: با انجام قرعه کشی رقابت‌های لیگ برتر باشگاه های کشور، این تیم در گروه (ب) قرار گرفت.

حمیدمرادی روز چهارشنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: در فصل جدید لبگ برتر بسکتبال کشور تیم شهرداری بندرعباس با تیم‌های «شیمیدر قم»، «مهرام تهران»، «ذوب آهن اصفهان»، «صنعت مس کرمان»، «جوانان ۲۰۲۰»، «آینده سازان تهران» و «نیروی زمینی ارتش» هم گروه شد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی بهره برداری از ۳۵ طرح ورزشی در جهت تحقق اهداف تربیت ساحت تندرستی و سلامت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آغاز شد.

موسی دادی زاده سرخایی عصر دوشنبه گذشته در مراسم بهره برداری از این طرح‌ها افزود: این طرح‌ها شامل افتتاح ۲۲ زمین چمن مصنوعی، هفت کلاس درس تربیت بدنی و پنج مدرسه پویا است.

مسابقه تیراندازی به اهداف ثابت بانوان مشاغل آزاد و ادارات هرمزگان گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش چهارشنبه شب هفته گذشته با معرفی نفرهای برتر پایان یافت.

این مسابقه با شرکت ۴۳ نفر از تیراندازان بانوان شاغل هرمزگان در رشته تفنگ بادی وتپانچه بادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بندرعباس برگزار شد.

به مناسبت هفته پارالمپیک یک دوره مسابقه مهارت های فردی اسکواش با ویلچر جانبازان ومعلولان هرمزگان یکشنبه شب گذشته در بندرعباس برگزار شد.

 دراین رقابت‌ها داریوش انصاری توانست به مقام اول دست یابد و علی مینابی زیدانی، مهدی امانی و عباس درویش نژاد به ترتیب جایگاه دوم تا چهارم را کسب کردند.

هفته گذشته نخستین رالی خانوادگی فولاد هرمزگان با شرکت ۳۶ خودرو، ۷۲ راننده و نقشه خوان و ۹ کنترل رالی به مناسبت هفته تربیت بدنی و باهمکاری اداره کل ورزش وجوانان و نیروی انتظامی استان در بندرعباس برگزارشد.

نظر شما