شناسهٔ خبر: 43517718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قول آشوری بر پیگیری مشکلات پرستاران هرمزگان

اعضای هیئت مدیره های نظام پرستاری استان در نشستی با محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس، با تشریح مشکلات خود خواستار پیگیری آنها از سوی نمایندگان مردم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندرعباس و توابع از برگزاری نشست مشترک اعضای هیئت های مدیره نظام پرستاری بندرعباس، میناب، بندرلنگه و توابع با دکتر فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و دکتر آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

ندا سلطانی شاه‌آبادی گفت: در این نشست که در سالن اجتماعات کوثر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، مشکلات و مطالبات جامعه پرستاری استان در حضور دکتر آشوری نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: پرستاران به عنوان پیشگامان و مبارزان خط مقدم مقابله با کرونا در شرایط سخت جان خود را در طبق اخلاص می گذارند و برای نجات جان بیماران تلاش می کنند تا در این روزهای سخت مرحمی بر آلام بیمارن باشند.

حسین فرشیدی با اشاره به وضعیت بیماری کووید ۱۹، شرایط اپیدمی کرونا در استان را وابسته به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان دانست و گفت: در صورت کاهش استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله گذاری با موج شدید تری نسبت به ماه های گذشته مواجه خواهیم بود.

وی خواسته‌ها و مطالبات کادر پرستاری را به حق دانست و افزود: زحمات و تلاش های پرستاران به ویژه در شرایط بیماری کووید ۱۹ بر هیچ کس پوشیده نیست؛ امیدواریم بتوانیم مسائل و مشکلات این حوزه را به حداقل ممکن برسانیم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندرعباس با اشاره به مطالبات پرستاران و موارد مطروحه در این نشست گفت: برقراری حق نوار مرزی، پیشنهاد تخصیص ردیف بودجه اعتباری ویژه پرستاران به مجلس، پیگیری اجرای قانون تعرفه گذاری که از سال ۸۶ در مجلس به تصویب رسیده و به دلایل مختلف هنوز اجرایی نشده است و موضوع استخدام پرسنل شرکتی شاغل در بخش های درمانی در حضور دکتر آشوری عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

همچنین مشکل اسکان پرستاران شاغل در بشاگرد و نبود خوابگاه یا پانسیون مناسب در این منطقه که از دلایل اصلی عدم ماندگاری نیروهای پرستار در شرق استان می باشد، بازنشستگی پیش از موعد پرستاران، عدم اجرای قانون ارتقاء بهره وری در بیمارستانهای (تامین اجتماعی، خصوصی و نظامی) و برقراری ۵۰ درصد فوق العاده ویژه پرستاران از دیگر مطالبات پرستاران استان در این جلسه بود.

در ادامه روسای هئیت مدیره شهرستانهای میناب و بندرلنگه هر یک مشکلات پرستاری حوزه درمان تحت پوشش خود را نیز مطرح کردند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از همه تلاش ها و زحمات کادر بهداشتی و درمانی استان به ویژه پرستاران، خدمات و فعالیت های آنان را ستودنی دانست.

 محمد آشوری گفت: مشکلات حوزه پرستاری استان را از طریق مسئولین ملی و استانی پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 88055

نظر شما