شناسهٔ خبر: 43503322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دوره آموزش مجازی کتابداری ویژه کانون های مساجد گیلان برگزار می شود

حجت‌‌الاسلام رضوانی‌نژاد از برگزاری دوره آموزش مجازی کتابداری ویژه کتابخانه های مساجد گیلان خبرداد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در نظر دارد دوره آموزشی مجازی کتابداری ویژه کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور را برگزار کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه برگزاری این دوره آموزشی تا ۳۰ بهمن ادامه دارد افزود: فهرست‌نویسی و سازماندهی مواد، اصول و مبانی کتابداری و اطلاع‌رسانی، خدمات عمومی در کتابخانه‌ها و اداره کتابخانه‌ها از سرفصل‌های این دوره آموزشی مجازی است.

 

به گفته وی نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای، حفاظت و نگهداری مواد، مجموعه‌سازی و مرجع و آرشیو از دیگر سرفصل‌های دوره آموزش مجازی کتابداری در کتابخانه‌های مساجد است.

 

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه پس از پایان دوره آموزش مجازی کتابداری و کسب امتیاز لازم، گواهی حضور برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود اذعان کرد: این آزمون در بستر رویداد فهما و در قالب «طرح ملی ایران قوی» برگزار شده و عضویت در سامانه بچه‌های مسجد با نقش کتابدار از الزامات شرکت در دوره است.

 

وی حضور در این دوره را دارای ۲۰۰ امتیاز برای هر کانون دانست و بیان کرد: هم اکنون ۲۴۶ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان فعال است.

 

رضوانی‌نژاد خاطرنشان ساخت: از این تعداد ۱۴ کتابخانه در شبستان مساجد راه اندازی شده و ۹۸ کتابخانه دارای مخزن است.

 

 


 

 

پایان پیام/84

نظر شما