شناسهٔ خبر: 43502204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار ایلام:

تعداد بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا در ایلام زیاد شده است

سلیمانی دشتکی گفت: تعداد بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا در ایلام طی ماه گذشته زیاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در جریان بازدید از نقاهتگاه قلاویزان با عنوان این مطلب که حال ایلام در اثر کرونا خوب نیست، گفت: تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها زیاد شده است.

او با اشاره به این موضوع که بر طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تمام بیمارستان‌های مهم استان بخش کرونا دارند، بیان کرد: اگر چه مردم درخواست دارند که محل درمان بیماران کرونایی یک جای خاص باشد، اما به خاطر تعداد بسیار زیاد بیماران این امر ممکن نیست.

استاندار ایلام افزود: همین روز چهارشنبه تعداد بستری‌ها به بیش از ۲۳۰ نفر رسید که یک رکورد خیلی بالایی است و بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر نیز در خانه‌ها قرنطینه هستند.

سلیمانی دشتکی با اعلام این خبر که تعداد فوتی‌های کرونایی استان از مرز ۳۰۰ نفر گذشته است، گفت: به همین تعداد هم به طور غیر مستقیم بر اثر کرونا فوت کرده‌اند و این عدد برای استانی با جمعیت کم ایلام بسیار بالا و خطرناک است.

او ادامه داد : برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های پیشگیری، مقابله و درمان بیماری امکانات خوبی به استان اختصاص داده شد و امکانات زیادی هم در راه است.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که بیمارستان‌های استان برای مقابله با کرونا تجهیز و جداسازی شده‌اند، افزود: با همکاری نهادهایی، چون سپاه و ورزش و جوانان، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی دو نقاهتگاه مجزا برای احتیاط و درصورت نیاز تجهیز و ایجاد شده است.

او در ادامه بیان کرد: این نقاهتگاه برای افرادی هست که بهبودی نسبی پیدا کرده‌اند و در خانه امکان قرنطینه نیست تا باقی دوران نقاهت خود را در این مکان‌ها سپری خواهند کرد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: کرونا با زندگی مردم عجین شده است و برای خلاص شدن از شر کرونا بایست هم مردم و هم مسئولان همکاری کاملی با هم داشته باشند.

استاندار ایلام ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و عدم شرکت در اجتماعات را در کنترل بیماری کرونا مهم و حائز اهمیت خواند و اضافه کرد: مطمئن هستم اگر مردم این ۳ دستورالعمل را رعایت کنند کرونا خیلی زودتر از آن چیزی که در ذهن‌ها است جمع می‌شود.

انتهای پیام / غ

نظر شما