شناسهٔ خبر: 43499725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

راه یابی ۲۷ داوطلب قرآنی از دانشگاه علوم پزشکی همدان به مسابقات ملی هدهد

اصغری با اشاره به اینکه ۳۹۲ نفر از دانشگاه های علوم پزشکی استان همدان در بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت ثبت نام کردند گفت: ۲۷ نفر از دانشگاه علوم پزشکی استان، موفق راه یابی به مرحله کشوری جشنواره قرآنی هدهد شدند.

صاحب‌خبر -

«زهرا اصغری» در گفت‌و گو با خبرنگار  شبستان  در همدان گفت: ثبت نام بیست‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیمه سوم مهر ماه به اتمام رسید.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: علی رغم شیوع ویروس کرونا همزمان با آغاز ثبت نام در این دوره از جشنواره، ۶۲ هزار نفر موفق به نهایی کردن ثبت‌نام خود شدند که به صورت نفر رشته، ۷۶ هزار و ۷۴۱ نفر است.

 وی ابراز کرد: در این میان، 392 نفر از مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی استان همدان و مراکز وابسته به آن در این جشنواره  ثبت نام کردند که از این تعداد، 153 آقا و 239 نفر خانم در سه بخش، اساتید، کارکنان و دانشجویان بودند.

اصغری اضافه کرد: ثبت نام کنندگان جشنواره بیست و پنجم قرآن و عترت در استان همدان،  151 نفر در بخش دانشجویان، 32 نفر در  بخش اساتید و 209 نفر در بخش کارکنان بودند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه مسابقات بخش معارفی هفته گذشته برگزار شد گفت: این جشنواره در 8 بخش و با حضور، 115 داوطلب قرآنی که به صورت هماهنگ در فضای مجازی برگزار شد.   

اصغری با اشاره به اینکه  افرادی که بتوانند نمره حداقل 80 را از آزمون بخش معارفی کسب کنند جز افراد قبولی به شمار می روند گفت: از میان 115 شرکت کننده قرآنی، 9 نفر در 8 رشته و سه بخش اساتید، کارکنان و دانشجویان موفق راه یابی به مرحله کشوری شدند.

وی ادامه داد: مسابقات بخش آوایی نیز در رشته های ترتیل، تحقیق، دعا، اذان، مناجات خوانی، سخنوری و ... با حضور 27 داوطلب قرآنی برگزار شد که از این تعداد نیز 18 نفر به عتوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه پیش بینی می شود جشنواره ملی قرآن و عترت وزارت بهداشت، آبان ماه برگزار شود گفت: بنابراین می توان گفت در مجموع 27 نفر از دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، در جشنواره ملی قرآن و عترت وزارت بهداشت حضور خواهند داشت.   

وی خاطر نشان کرد: سایر رشته های جشنواره، مسابقات بخش دانشگاهی نداشته و به صورت مستقیم در مرحله کشوری داوری خواهند شد.

 

پایان پیام/580

نظر شما