شناسهٔ خبر: 43499646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

تاکید «عون» بر ادامه فعالیت

المیادین: «میشل عون» تصریح کرد: منطقه ما همواره صحنه تغییرات سیاسی عمیقی به دلیل عوامل بین‌المللی بوده که ممکن است امور را تغییر دهد. رئیس جمهوری لبنان اظهار کرد: صراحت باعث می‌شود که بگویم من هم با دردهای مردم زندگی می‌کنم اما یادآوری می‌کنم کسی که طی سال‌ها بر لبنان حکومت می‌کرد، شعارها و وعده‌هایی تو خالی را سر داد.

درگیری سنگین با الشباب

خبرگزاری فرانسه: ارتش سومالی از انجام عملیاتی نظامی جدیدی علیه تروریست‌های «الشباب» در جنوب این کشور و کشته شدن ۱۹ تن از عناصر این گروه تروریستی خبر داد. الشباب یک گروه شبه‌نظامی سومالیایی است که از سال ۲۰۱۲ میلادی به با تروریست‌های شبکه «القاعده» پیمان بسته است.

پرونده قره باغ در بروکسل

رویترز: دفتر ریاست جمهوری ارمنستان اعلام کرد، رئیس جمهوری ارمنستان، این کشور را به مقصد بروکسل ترک کرده تا درباره درگیری قره‌باغ با مقامات ناتو و اتحادیه اروپا صحبت کند.

مذاکره تلفنی مصر و کره جنوبی

الاهرام: روسای جمهوری مصر و کره جنوبی در تماسی تلفنی ضمن بحث و بررسی روابط دوجانبه این دو کشور، تمایل خود را نسبت به تقویت این روابط به ویژه در حوزه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری اعلام کردند.   

فشار آمریکا و انگلیس به محمود عباس

العربی الجدید: دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح در سخنانی از تلاش داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا به همراه نخست‌وزیر پیشین انگلیس برای ارتباط با حماس و تحت فشار قرار دادن ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین پرده برداشت.

برنامه سومین جلسه رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری

روسیا الیوم: دانیال فرانسین، قاضی تحقیقات مقدماتی در دادگاه بین المللی ویژه لبنان اعلام کرد، سومین جلسه مقدماتی بررسی پرونده سلیم عیاش، متهم به ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر فقید لبنان چهارم نوامبر برگزار می‌شود و یک جلسه علنی است اما اگر نیاز به بررسی مسائل محرمانه باشد جلسه غیرعلنی خواهد بود. جلسه مقدماتی اول در پرونده عیاش ۲۲ ژوئیه و جلسه دوم ۱۶ سپتامبر برگزار شد.

نظر شما