شناسهٔ خبر: 43499229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

‌مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

۲۰۰ عنوان برنامه هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان اجرا می‌شود

کارخایی از برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان خبردادوگفت: برنامه‌های این هفته درکنار برنامه‌های ملی، در سطوح استانی، دستگاهی، شهرستانی و شهری با شرایط متفاوت به دلیل کرونا برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،« ایرج کارخایی» در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه در برنامه‌های سال جاری با توجه به شرایط موجود و افزایش شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها و اهداف هفته پدافند غیرعامل با رعایت کامل پروتکل‌ها و شئونات بهداشتی اجرا می‌شود گفت: برنامه‌ها باید به صورت ویدئوکنفرانس و مجازی و استفاده حداکثری از حوزه فناوری اطلاعات باشد.

 

‌مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در سطح دستگاهی، استانی، شهرستانی و شهری اظهارداشت: این چهار برنامه در کنار برنامه‌های ملی پدافند غیرعامل، پنج شاخص اصلی برنامه‌ریزی هفته پدافند غیرعامل را شامل می‌شوند.

 

وی با اشاره به سیاست‌های اجرایی هفته پدافند غیرعامل، بیان کرد: در این راستا تحقق اهداف و منویات مقام معظم رهبری و همچنین تاکید بر وحدت ملی، اقتدار نظام اسلامی، مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت‌انگیز مردم در مقابل تهدیدات و بحران‌ها که در واقع شعار برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل نیز محسوب می‌شود، مد نظر قرار دارد.

 

‌مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ضمن بیان اینکه هفته پدافند غیرعامل از پنجم آبان تا ۱۲ آبان است اضافه کرد: ۲۰۰ عنوان برنامه ویژه هفته پدافند غیرعامل در سطح استان اجرایی می‌شود.

 

وی آموزش، رزمایش، فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی را محوریت برنامه‌ها عنوان کردوافزود:شعار «پدافند غیرعامل؛ مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت‌انگیز، ایران قوی» در محوریت اهداف برنامه‌های این هفته قرار دارد.

 

کارخایی تصریح کرد: برنامه‌های اجرایی در سطح استان تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی در اجرای اصول پدافند غیرعامل، تمرکز بر آموزش و فرهنگ‌سازی مفاهیم پدافند غیرعامل، توجه به رویکرد علمی در حوزه پدافند غیرعامل و بیان و انعکاس دستاوردها و گزارش فعالیت‌ها در حوزه پدافند غیرعامل به عموم مردم برای افزایش آگاهی‌شان را دنبال می‌کند.

 

‌مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به اینکه  پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه و غیرجنگی بدون نیاز به جنگ افزار است و برای حفاظت از کشور در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی است  افزود: کاهش آسیب پذیری جامعه ،جلوگیری از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی در شرایط بحرانی و مقابله با فعالیت دشمنان از مهم ترین اقدامات و وظایف پدافند غیرعامل است.

 

وی با اشاره به‌ضرورت ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان بیان کرد: امروز پدافند غیرعامل یکی از پراهمیت‌ترین محورها و موضوعات در عرصه دفاع، مصون‌سازی کشور، پیش‌بینی و پیشگیری از انواع تهدیدات دشمنان، حفظ و حراست از سرمایه‌ها و دستاوردهای مالی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

 

کارخایی از برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای کارکنان، مدیران و عموم مردم در این هفته خبر داد و گفت: دوره‌های رزمایش و مانور برای کسب آمادگی‌های بیشتر توسط ۱۲ کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل در سطح استان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بازدید و سرکشی از زیرساخت‌های حساس، مهم و مراکز ثقل در سطح استان را از دیگر برنامه‌های مهم این هفته برشمرد و افزود: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، ادبی، هنری، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ائمه جمعه و علما، تجلیل از متصدیان حوزه پدافند غیرعامل نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی برگزاری مانور قطع برق اضطراری در دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در هفته پدافند غیرعامل را از برنامه‌های این هفته  اعلام کردوگفت: مانور زیستی، سایبری، شیمیایی و مردم محور توسط دستگاه‌های مختلف نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

پایان پیام/276

نظر شما