شناسهٔ خبر: 43490894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رایزنی مقامات صندوق بین المللی پول با کارشناسان آسیای مرکزی و قفقاز

نمایندگان صندوق بین المللی پول و کارشناسانی از آسیای مرکزی و قفقاز در محل وزارت دارایی و اقتصاد ترکمنستان در شهر «عشق آباد» به صورت ویدیویی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، نمایندگان صندوق بین المللی پول و کارشناسانی از آسیای مرکزی و قفقاز در محل وزارت دارایی و اقتصاد ترکمنستان در شهر «عشق آباد»  به صورت ویدیویی گفت‌وگو کردند.

هدف از این گفت‌وگو جذب بودجه برای حمایت از وضعیت و بهبود سطح اقتصادی پس از بیماری همه گیر کرونا بود.

در این گفت‌وگو تاکید شد، بحران فعلی تأثیر منفی بر توسعه اقتصادی منطقه است بنابراین دولت‌ها برای حمایت و حفاظت از مردم و صنایع آسیب پذیر، باید سیاست‌های اقتصادی ویژه‌ای اتخاذ کنند که این واکنش‌ها و تصمیمات می‌تواند بر حفظ ظرفیت سرمایه گذاری کشورها برای هزینه‌های دارای اولویت متمرکز شود.

شرکت کنندگان در این جلسه بر توسعه منابع مالی خصوصی در جهت حمایت از بهبود وضعیت اقتصادی و تقویت این شرکت‌ها تاکید کردند.

نمایندگان صندوق بین المللی پول خاطر نشان کردند اولویت‌های اصلی همچنان تأمین منابع کافی برای صنایع پیشرو است و اینکه مطمئن شویم برنامه تدوین شده به طور صحیح انجام می‌شود.

این نمایندگان تاکید کردند در آینده نزدیک، اقدامات قاطعی برای حفظ مشاغل، تأمین نقدینگی شرکت‌ها و خانوارها، حمایت از فقرا و تهیه برنامه عملی برای بهبود اقتصادی انجام خواهد شد. 

آنها در مورد لزوم ادامه اقدامات برای حل سریع مشکلات، اطمینان از توسعه تدریجی و حفظ ثبات اقتصاد کلان صحبت کردند.

این نمایندگان تاکید کردند که به لطف اقدامات انجام شده در عشق آباد، این کشور، رشد پایدار در تولید ناخالص داخلی را حفظ کرده و شاخص‌های مثبتی را در تمام بخش‌های اقتصاد نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ح

نظر شما