شناسهٔ خبر: 43485658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بافت:

کرونا نباید باعث توقف فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شود

بافت - امام جمعه بافت گفت: کارهای کارشناسی در مورد آسیب‌های اجتماعی که به دلیل کرونا متوقف شده اند، باید دوباره فعال شود چرا که مشخص نیست چه زمانی این اپیدمی تمام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدزاده پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی بافت اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا زندگی برای برخی افراد بسیار سخت شده است و باید در حد توان به این افراد کمک کنیم.

وی ادامه داد: با رونق مساجد آسیب‌های اجتماعی کم می‌شود، هر کجا که معنویت و اعتقادت کم شده است آسیب‌های اجتماعی زیاد شده است.

حجت الاسلام محمدزاده با تاکید بر اینکه باید کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی فعال شوند، گفت: باید بیش از گذشته قرآن و مساجد را در جامعه احیا کنیم، هر چه بیشتر دین را در جامعه گسترش دهیم به همین اندازه می‌توانیم از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

امام جمعه بافت با تاکید بر لزوم تعمیق فرهنگ نماز در جامعه عنوان کرد: جلسه شورای فرهنگ عمومی مهمترین جلسه شهرستان است و کارهای کارشناسی در مورد آسیب‌های اجتماعی که به دلیل کرونا متوقف شده‌اند، باید دوباره فعال شود چرا که مشخص نیست چه زمانی اپیدمی کرونا تمام می‌شود.

افتتاح سینما دیجیتال در بافت

پروانه دهقانی فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی عوامل متعددی دارند، گفت: به زودی در راستای ایجاد نشاط در شهرستان بافت سینما دیجیتال افتتاح می‌شود.

محمود بیدشکی فرمانده انتظامی شهرستان بافت هم در ادامه جلسه اظهار داشت: دلیل اکثر آسیب‌های اجتماعی اختلافات خانوادگی است. سایر دستگاه‌ها های اثرگذار کمک کنند تا از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار بافت در ادامه جلسه با بیان اینکه حوزه اجتماعی حوزه مهمی است، گفت: باید همه دستگاه‌ها ها برای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی عزمی جدی داشته باشند.

مجتبی افشار ادامه داد: بافت در زمینه شاخص‌های اجتماعی وضعیت خوبی دارد اما باید مراقب باشیم چرا که دشمن در مسائل اجتماعی و فرهنگی از طریق فضای مجازی ورود کرده است و باید فضای مجازی کنترل شود.

امیر قلی پژمان رئیس شورای شهر بافت در ادامه جلسه با بیان اینکه که نقش فرهنگی شهرستان تدوین شود گفت: کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی تشکیل و وظایفاشان مشخص شود.

وی اظهار کرد: باید برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در مورد فرهنگ شهرستان بافت انجام شود.

نظر شما