شناسهٔ خبر: 43484298 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

صرفه جويي و احصاء، راهکار‌هاي افزايش درآمد آموزش استثنايي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: صرفه جویی، افزایش بهره وری و احصاء راهکار‌های افزایش درآمد از نکات قابل توجه در نظام بودجه ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر جواد حسینی افزود: مدیریت در سازمان‌ها بویژه سازمان‌های دولتی بهره ورانه نیست و بار رویکرد مهندسی مجدد فرآیند‌ها در بسیاری از بخش‌های سازمان قابلیت صرفه جویی وجود دارد.
وی با اشاره به منابع مالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: منابع مالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بخشی دولتی است که باید تلاش شود افزایش پیدا کند، بخشی از منابع اختصاصی است، بخشی دیگر حاصل مشارکت بین بخشی است و بخشی از منابع حاصل از نگاه بهره ورانه در سازمان است.
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه شفافیت مسائل مالی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی ایجاد شده است گفت: تشکیل شورای مالی و تخصیص و توزیع منابع کار ارزشمندی است که منجر به شفافیت و توزیع عادلانه منابع می‌شود.
‏وی افزود: احصاء راهکار‌های افزایش درآمد‌های اختصاصی، آزاد سازی ظرفیت‌ها و افزایش مشارکت از جمله دیگر مواردی است که در آموزش و پرورش استثنایی به آن توجه ویژه‌ای شده است.
آقای حسینی با تأکید بر اینکه باید تلاش شود ردیف‌های پادار در بودجه سازمان ایجاد شود گفت: تخصیص اعتبار جهت نهضت توان افزایی، مداخلات بهنگام طلایی و مدرسه انطباقی نیاز به پیگیری از طریق سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در سازمان نباید تعهدات غیر واقعی ایجاد شود گفت: مولد سازی، بهینه سازی و بهره وری از نکات مهم دیگری است که در نظام بودجه ریزی باید لحاظ شود.
وی افزود: توجه به بازنشستگان، جذب خیرین، جذب اعتبار در خصوص نهضت توان افزایی و مدرسه سازی از طریق ردیف مسؤولیت‌های اجتماعی دستگاه‌ها و ارتباط با مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش برای تأمین تبلت مورد نیاز دانش آموزان از جمله مواردی است که نیازمند پیگیری است.

نظر شما