شناسهٔ خبر: 43480815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

روز ملی پارالمپیک و هفته تربیت بدنی (۲۶ مهر تا ۲ آبان)

تجلیل از مربیان و ورزشکاران ملی پوش پارالمپیک شهرستان گنبدکاووس

مراسم تجلیل از مدال آوران پارالمپیک و پارآسیایی شهرستان گنبد کاووس با حضور سرپرست معاونت ورزش همگانی و روستایی اداره کل ورزش و جوانان گلستان و جمعی مسئولین برگزار گردید.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس:
مراسم تجلیل از مدال آوران پارالمپیک و پارآسیایی با حضور سرپرست معاونت ورزش همگانی و روستایی اداره کل و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان، مسئولین شهرستانی و جمعی از خیرین و روسای هیات ها برگزار شد.
در این مراسم از فرشید عاشوری ، جلیل ایمری، آرش خرمالی، محمد نعمتی، عبدالجلیل قرنجیک، جبار دولو، زهرا دانایی طوس، فائزه دیبایی مدال آوران پارالمپیک و پارآسیایی تجلیل شد .
یوسفی رییس شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه این شهرستان استعدادهای فراوان و ورزشکاران ملی پوش زیادی در رشته‌های مختلف ورزشی دارد، اظهار داشت: با این حال گنبدکاووس با کمبود فضای ورزشی مواجه است که رفع آن نگاه ویژه مسوولان استان و کشور را می‌طلبد.
وی سرانه فضای ورزشی گنبدکاووس را تنها ۳۱ سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی و احداث و توسعه فضاهای جدید از نیازهای این شهرستان است که باید با نگاه عادلانه مبتنی بر ظرفیت‌ها و تعداد ورزشکاران و قهرمانان آن از سوی متولیان استانی و کشوری و نیز مشارکت نیکوکاران رفع شود.
وی با قدردانی از کسب افتخارات ورزشکاران ملی پوش پارالمپیک گنبدکاووس در مسابقات جهانی و بین المللی، گفت: این موفقیت‌ها سبب شد تا نام شهرستان در کشور طنین انداز شود .
همچنین امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم با قدردانی از موفقیت‌های ورزشکاران پارالمپیکی گنبدکاووس در عرصه‌های بین المللی، برلزوم نگاه متوازن بدون تعصب و دوگانه نگری به ورزش این شهرستان ازسوی مسوولان ورزش و جوانان گلستان تاکید کرد و گفت: فضای کنونی در مدیریت ورزش گلستان، امیدواری را برای توسعه متوازن همراه با عدالت در ورزش استان فراهم کرده است.
در ادامه سید میثم حسینی سرپرست معاونت ورزش همگانی و روستایی استان گفت: مطابق اطلاعات موجود ۶۸ درصد بانوان و ۵۹ درصد مردان استان گلستان کم تحرکی دارند که زمینه ساز بروز برخی بیماری‌ها از جمله فشار خون و دیابت است.
حسینی با یادآوری این مطلب که شهرستان گرگان به عنوان هفتمین شهر فعال در ورزش همگانی کشور است ، اضافه کرد: به زودی شهر گنبدکاووس نیز با امضای تفام نامه بین شهرداری و گروه توسعه ورزش همگانی گلستان به عنوان شهر فعال ثبت و معرفی خواهد شد.

نظر شما