شناسهٔ خبر: 43480247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیام پیامبر دعوت به وحدت و یکپارچگی مسلمانان است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: مهمترین پیام پیامبر دعوت به وحدت، یکپارچگی مسلمانان و همدلی آنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام حسن منتظری در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان اظهار کرد: پیامبر در برخورد با زندگی، در رفتار با ضعفا و فقیران و مستضعفان الگو و اسوه برای همه ماست و باید ما با الگوگیری از رسول خدا  در دعوت به حق و ایجاد وحدت در جامعه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه پیامبر در دعوت به حق در مقابل دنیای ظلمانی هیچگاه دچار تشویش و ضعف نشد، اعلام کرد: پیامبر پیام حق را رساند و سختی‌ها و رنج‌ها را به جان خرید و امروز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان جهان به وجود پیامبر افتخار می‌کنند.

 وی خاطر نشان کرد: امروز اگر استکبار جهانی علیه ما توطئه می‌افکند و با تحریم‌ها مردم را تحت فشار قرار می‌دهد اما قطعا نصر خدا نصیب ما خواهد شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: مهمترین پیام پیامبر دعوت به وحدت، یکپارچگی مسلمانان و همدلی آنان است در حالیکه دشمن به دنبال آن است که مسلمانان را متفرق کنند و بین آنها تفرقه بیندازند.

حجت‌الاسلام منتظری عنوان کرد: امسال با شیوع ویروس کرونا  هر روز شاهد افزایش تعداد فوتی و مبتلایان کرونا هستیم و با توجه به وضع موجود نیاز است در نحوه اجرای برنامه‌های هفته وحدت امسال تجدیدنظر کنیم.

 

وی با بیان اینکه این ماه ماه مولودی‌خوانی در استان است و مردم کردستان در این ماه هرساله جشن و مولودی داشتند، اعلام کرد: امسال امکان برگزاری تجمعات به‌ویژه در مساجد نیست و نیاز است از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی برنامه‌های هفته وحدت منعکس شود.

حجت‌الاسلام منتظری اعلام کرد: در هفته وحدت برنامه‌هایی چون تهیه کلیپ ماموستا شیخ‌الاسلام انجام و پخش مستند برادران ایران تدوین شده که در صدا و سیمای استان با محوریت زندگی مسالمت‌آمیز برادران شیعه و سنی در کنار هم پخش می‌شود.

وی انجام مصاحبه با شخصیت‌های تاثیرگذار در استان و تولید کلیپ برای انعکاس در صدا و سیما و فضای مجازی، برگزاری مسابقات پیامکی، تجلیل از خانواده شهدای روحانی، تجلیل از کارکنان مساجد و رسانه‌های فعال در عرصه تقریب و برگزاری همایش‌های منطقه‌ای را از دیگر برنامه‌های مرکز بزرگ غرب کشور در استان دانست.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی در هفته وحدت، بازنشر زندگینامه شهدایی که هفته وحدت با اسامی آنها نامگذاری شده است، اشتراک‌گذاری پوستر نمایشگاه گام تکفیر، اخذ پیامها و بیانیه‌های شهدای شاخص از سوی ستاد هفته وحدت و انعکاس در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های مرکز بزرگ در هفته وحدت است.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی ائمه جمعه و جماعات با حضور نماینده ولی فقیه در شهرستان‌های استان نیز از دیگر اقدامات هفته وحدت امسال است.

وی اذعان کرد: رسانه‌هایی که در راستای وحدت اسلامی و تقریب مذاهب بیشترین فعالیت را داشته باشند در دهه فجر تجلیل می‌شوند.
 انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

نظر شما