شناسهٔ خبر: 43475686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دعوت نماینده فریدن از وزیر راه برای بررسی وضعیت جاده چادگان

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین‌میاندشت گفت: با معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی صحبت کردیم که اگر وزیر برنامه سفر به استان دارد به ما اطلاع دهند تا حضوری به سراغشان رفته، درصورت امکان به شهرستان دعوت کرده و قول‌هایی که داده‌اند را پیگیری کنیم.

صاحب‌خبر -

حسین محمدصالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درخصوص‌ وضعیت جاده چادگان به اصفهان با بیان اینکه از ابتدای دوره نمایندگی پیگیر وضعیت این جاده بودیم، اظهار داشت: در دیداری که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، روی این مسأله بسیار تأکید کردیم زیرا وزیر در گذشته هم در این خصوص قول‌هایی داده بود و امسال نیز پس از شروع کار مجلس قول مساعدت داد که نامه‌ها و مکتوبات آن نیز موجود است.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت ادامه داد: دو روز پیش با معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی در این خصوص صحبت کردیم اما متأسفانه مشکل اینجاست که مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان باید درخصوص مبلغ اعتبار، مناقصه گذاشته و پیمانکار مشخص می‌کرد اما در مرحله اول هیچ پیمانکاری شرکت نکرد.

وی تصریح کرد: گفته شد که لازم است مبلغی چند برابر مبلغ اعتبار، مناقصه گذارند که پیمانکار هم به میدان آید اما مدیرکل راه و شهرسازی قبول نمی‌کند و اعتقاد دارد که نباید بیش از مبلغ تخصیصی، سازمان و اداره کل را بدهکار کرد ولی با این قیمت‌های حال حاضر مانند پنج برابر شدن قیمت آسفالت نسبت به ابتدای سال، این اعتبار پاسخگو نیست.

محمدصالحی عنوان کرد: با این حال با معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی صحبت کردیم که اگر وزیر برنامه سفر به استان دارد به ما اطلاع دهند تا حضوری به سراغشان رفته، درصورت امکان به شهرستان دعوت کرده و قول‌هایی که داده‌اند را پیگیری کنیم.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت گفت: بخش اعظم کار هم مربوط به خارج از شهرستان چادگان بوده و اختصاص به شهرستان تیران و کرون دارد ولی آن جا هم هیچ عملیاتی انجام نشده و نماینده آن منطقه نیز پیگیر این مسأله نیست.

وی با بیان اینکه راه حل موجود این است که وزارتخانه به این مسأله ورود پیدا کند، افزود: زیرا با اعتبارات استانی این کار انجام نمی‌شود، باید اعتباری از طرح‌های ملی به آن اختصاص داده شود.

محمدصالحی ادامه داد: اعتبار مخصوص سال گذشته است و مبلغ ناچیزی هم دارد که نمی‌توان با آن اقدامی صورت داد؛ همین مبلغ ناچیز هم اوراق سال ۱۴۰۰ است و با این قیمت‌های سرسام‌آور هیچ پیمانکاری زیر بار این کار نمی‌رود مگر آن که از سرریز اعتبارات ملی قسمتی برای آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۲۰/

نظر شما