شناسهٔ خبر: 43469440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاشان پاره جدانشدنی پیکره اصفهان است

استاندار اصفهان گفت: کاشان پاره جدانشدنی پیکره اصفهان است و اصفهانی‌ها باید به خود ببالند که چنین دانشگاهی در کاشان دایر است و اگر امروز دانشگاه علوم پزشکی نقش سلامت جامعه دارد دانشگاه کاشان هم مسؤولیت‌ها و رسالت‌های خاص خودش را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در مراسم افتتاح تکمیل و کلنگ زنی چند پروژه خیرساز دانشگاه کاشان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهید سلامت دکتر محمد زارع و‌ مجید فرهادی، بابیان اینکه دانشگاه‌ها در دنیا فراوان است و آنچه سرمایه پنهان دانشگاه‌ها است در قران از آن یاد می‌شود، اظهار کرد: افتخار دانشگاه این است که از آن قدرت برای خدمت به مردم برمی آید.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به اینکه دانشگاه به سمت ‌و سوی نیازهای مردم پیش می‌رود، گفت: درگذشته دانشگاه نظریه‌پردازی داشت و در حوزه عمل‌،گرایشی نداشت؛ اما امروزه عملکرد دانشگاه‌ها عمل‌گرایی پیش می‌رود.

امام‌جمعه کاشان با اشاره به اینکه، دانشگاهی می‌ارزد که گره‌گشای امور مردم باشد، افزود: ایران اسلامی این افتخار دارد که دانشگاه را برای مردم قرارداد و علم را برای خدمت به مردم به کار گرفت.

کاشان اولین بنیاد حامیان خیرین را دارد

علی اسلامی پناه نیز در این مراسم بابیان اینکه علم‌ و‌ پژوهش و‌ فناوری حامیان خوبی در کاشان دارد، گفت: جهان علم را منشأ همه قدرت‌ها می‌داند و علم باید روی تخصص‌ها حرکت کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم بابیان اینکه اگر قرار است کشور ما به جایگاه‌های جهانی دست پیدا کند نیاز به حامیان بزرگ و انسان‌هایی با عزم‌ و ‌اراده کافی در کنار ایده معلمین و‌ دارندگان افکار بزرگ دارد، تصریح کرد: باید از جوان‌ها در همه زمینه‌ها استفاده بهینه این کرد و انسان‌های بزرگ کنار جوان‌ها بیاستند.

وی با اشاره به اینکه، کاشان اولین بنیاد حامیان خیرین را دارد، گفت: در کشور نهادهای بزرگی داریم که هنوز نتوانستند عرصه علم را تکان بدهند اما خیرین می‌توانند عرصه علم را در جامعه محقق کنند.

تعامل دانشگاه جامعه همواره بر اصل مسؤولیت‌پذیری بوده است

عباس رضایی نیز در این مراسم بابیان اینکه دانشگاه از بدو ‌تأسیس نقش‌آفرینی در توسعه جامعه داشته است، خاطرنشان کرد: ارتقای مستمر دانش و مرزهای با رویکرد جامعه یکی از مسؤولیت‌های مهم دانشگاه‌ها است.

استاندار اصفهان گفت: دانشگاه بزرگ کاشان توانسته خودش را با کاروان بزرگ علم هماهنگ کند، افزود: تعامل دانشگاه جامعه همواره بر اصل مسئولیت‌پذیری بوده است

وی خاطرنشان کرد: کاشان پاره جدانشدنی پیکره اصفهان است و اصفهانی‌ها باید به خود ببالند که چنین دانشگاهی در کاشان دایر است و  اگر امروز دانشگاه علوم پزشکی نقش سلامت جامعه دارد دانشگاه کاشان هم مسؤولیت‌ها و رسالت‌های خاص خودش را دارد.

رضایی  با اشاره به اینکه بقا و ‌رشد دانشگاه‌ها بستگی به حمایت‌های اجتماعی دارد، افزود: مدرسه دانشگاه ماندگاری را تا ابدیت خواهند داشت و خیرین ‌و واقفین هستند که نقش خیرخواهانه و ایثارگران دارد

 استاندار اصفهان در پایان گفت: در ایران اسلامی‌ و در دیار دارالمؤمنین کاشان بستر دینی مذهبی نشان می‌دهد که زمینه کارهای خیریه و‌ وقف بسیار بزرگی دارد.

به گزارش فارس، در مراسم افتتاح، تکمیل و کلنگ زنی، کتابخانه مرکزی دانشگاه کاشان به نام حضرت آیت‌الله یثربی(ره)، مرکز همایش‌های ملی و بین‌المللی دانشگاه کاشان،  مرکز  IT  دانشگاه کاشان و تأمین تجهیزات ارتباطات اینترنتی، تصفیه‌خانه دانشگاه کاشان، سرای دانشجویی شهید امیر منصور مازوچی، شرکت نوآوری و فناوری، کلینیک سلامت حاجیه‌خانم صدیقه شهابیان، سرای دانشجویی نادیا شاطر کاشانی و پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی با حضور نماینده ولی‌فقیه در کاشان، استاندار اصفهان و جمعمی از مسؤولان وزارت علوم و مسئولان منطقه کاشان برگزار شد.

انتها پیام/۶۳۱۰۸/ج۲۰/

نظر شما