شناسهٔ خبر: 43465392 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

ارتقای سواد سایبری ضامن سلامت فکر و اندیشه دانش آموزان

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ارتقای سواد رسانه ای، بویژه دانش سایبری دانش آموزان تضمین کننده سلامت فکر و اندیشه ی آنان در فضای مجازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسشانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی عصر امروز در دیدار با فرماندهی انتظامی و فرمانده پلیس راه شهرستان قاینات اظهار کرد: نهادینه شدن فرهنگ مناسب استفاده از امکانات فضای مجازی با بهره بردن از سواد سایبری تضمین کننده سلامت جامعه است.

وی، بر آشنایی دانش آموزان  با آسیب‌های فضای سایبری با محوریت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تأکید کرد و افزود: خانواده مهمترین رکن اصلی در جامعه است که آگاه‌سازی و آشنایی آنها با خطرات و مشکلات فضای مجازی ضروری است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تعامل و همکاری پلیس و آموزش و پرورش را زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی در عرصه های مختلف دانست و اضافه کرد: تعامل مطلوب پلیس و آموزش و پرورش تضمین کننده امنیت پایدار و راهی برای ارتقای حقوق شهروندی و قانون مداری در جامعه است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تلاش دشمن به مشغول ساختن فکر وذهن جوانان و دانش آموزان به مسائل ضد فرهنگی، افزود: دشمن تمام توان خود را  برای استحاله جوانان آزمایش کرده است لیکن تا زمانی که دین مداری و روحیه معنوی در جوانان وجود داشته باشد دشمن نمی‌تواند به برنامه‌های خود برسد.

نظر شما