شناسهٔ خبر: 43465377 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مسابقه عكس «وحدت اسلامی» در پاکستان برگزار می‌شود

مسابقه عكس «وحدت اسلامی» با مشاركت شورای ملی هنرهای پاكستان، سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی ایران به مناسبت میلاد پیامبر(ص) در اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قاسم مرادی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد با خانم فوزیه سعید، مدیركل شورای ملی هنرهای پاكستان (PNCA) دیدار و پیرامون زمینه‌های همكاری دوجانبه و گسترش روابط فرهنگی و هنری بین دو كشور گفت‌وگو كرد.

در این دیدار که اعجاز گل، مسئول بخش فیلم و سینمای شورای ملی هنرهای پاکستان و سیدرمضان موسوی، مسئول روابط عمومی رایزنی فرهنگی کشورمان نیز حضور داشتند، طرفین بر ضرورت گسترش همكاری‌های فرهنگی و هنری میان دو كشور ایران و پاكستان تأكید كردند.

مرادی در سخنانی، ضمن تبریک انتصاب فوزیه سعید از همكاری‌های شورای ملی هنرهای پاكستان با رایزنی فرهنگی کشورمان در برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری قدردانی کرد.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام‌آباد بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود دو كشور ایران و پاكستان در حوزه فرهنگ و هنر تأكید كرد و پیشنهاد برگزاری مسابقه عكس با موضوع «وحدت اسلامی» با مشاركت شورای ملی هنرهای پاكستان، سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی ایران در ماه ربیع‌الاول و همزمان با ایام میلادالنبی(ص) را داد.

وی همچنین، با تشریح مراحل و نحوه مسابقه، اظهار امیدواری کرد که بعد از برگزاری این مسابقه سراسری، با همكاری PNCA بتوان در آینده نیز مسابقات فرهنگی و هنری برگزار کرد.

خانم فوزیه سعید در سخنانی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاكستان دو كشور همسایه و مسلمان هستند. ما روابط  فرهنگی، هنری و تاریخی عمیقی با جمهوری اسلامی ایران داریم که باعث افتخار است.

مدیركل شورای ملی هنرهای پاكستان ادامه داد: این شورا وابسته به وزارت میراث ملی دولت پاكستان همواره برای گسترش روابط فرهنگی و هنری با جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌كند. ما در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری به ویژه در بخش نمایش فیلم و آثار و صنایع دستی ایرانی در این مجموعه آماده همکاری هستیم.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد نماینده فرهنگی کشورمان مبنی بر برگزاری مسابقه عکس، گفت: ما آمادگی داریم تا در این مسابقه مشاركت کنیم، زیرا در گذشته نیز چند مسابقه فرهنگی ـ هنری برگزار كردیم.

خانم فوزیه سعید در ادامه، آمادگی خود را برای برگزاری هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام كرد و گفت: خواهان کسب تجربه از سینماگران و کارگردانان ایرانی هستیم و قصد داریم دوره آموزش فیلم سازی با دعوت از خانم نرگس آبیار یا مجید مجیدی، از فیلم سازان برجسته، هنرآموزان ما بتوانند از تجربیات آنان استفاده کنند.

انتهای پیام

نظر شما