شناسهٔ خبر: 43462759 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین:

۹۸ درصد مدارس استثنایی قزوین عضو شبکه شاد شدند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی و به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ معرفت الله احمدی اظهار داشت: حدود ۳۰ درصد دانش آموزان مدارس استثنایی استان به شبکه شاد و اینترنت دسترسی ندارند که برنامه ریزی شده تا با روش های آموزشی دیگر از یادگیری و علم آموزی عقب نیافتند.

صاحب‌خبر -

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی قزوین گفت: ۹۸ درصد مدارس استثنایی استان به عضویت شبکه شاد درآمده اند و حدود ۷۰ درصد دانش آموزان این مراکز آموزشی نیز از آموزش های این شبکه بهره مند هستند.

این مسوول با بیان اینکه ۲ هزار ۵۰۰ دانش‌آموز قزوینی با نیازهای ویژه و تلفیقی در استان مشغول تحصیل هستند،افزود: از این تعداد یک هزار و ۵۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل‌اند که به دلیل شرایط خاص کرونا، این مدارس به صورت غیر حضوری و حضوری  فعال هستند.

وی اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و ۴۵۰  دانش‌آموز تلفیقی - فراگیر با معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و اوتیسم باهوش معمولی در مدارس عادی در حال تحصیل هستند.

احمدی خاطرنشان کرد: در مدارس استثنایی تنها موضوع آموزش مطرح نیست بلکه کلاس‌های توانبخشی دانش آموزان مهم و قابل توجه است و در حال حاضر توانبخشی جامعه هدف در حوزه کاردرمانی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی و تربیت شنوایی در مدارس در حال انجام است.

این مسوول با بیان اینکه تعداد جمعیت دانش آموزی در کلاس‌های درسی حداکثر ۶ نفر است،اضافه کرد: دانش‌آموزان گروه کم‌توان ذهنی در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی به طور مستقل نمی‌توانند با ابزار آموزشی کار کنند از این رو خانواده باید در کنار آن‌ها باشند.

وی با بیان اینکه مدارس باز است و معلمان در آنها حضور دارند، افزود: کودکان اوتیسمی و پیش فعال نمی‌توانند از طریق فضای مجازی آموزش‌ها را دنبال کنند از این جهت  آموزش حضوری برای این گروه با رعایت پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده  است.

احمدی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت و امنیت دانش آموزان، تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش آمده اولیا دانش آموزان به صورت هفتگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حضور می‌یابند و آموزش‌های لازم را از طریق معلمان فراگرفته و به دانش آموزان منتقل می‌کنند تا به وضعیت عادی باز گردیم.

آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین ازفعالیت ۳۸۴ معلم در مدارس استثنایی این استان خبر داد و گفت: متاسفانه از ابتدایی سال تحصیلی جدید تا کنون ۱۴ نفر از معلمان ما دچار بیماری کرونا شده اند.

استان قزوین دارای ۲۸ واحد آموزشی و مرکز آموزش استثنایی در استان قزوین فعال است.

برچسب‌ها:

نظر شما