شناسهٔ خبر: 43455599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی:

تغییرات مدیریتی در استان‌ها، صدمه‌ای بزرگ به صنعت گردشگری وارد می‌کند

سما سادات علوی مقدم

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: تغییر مدیریت سیاسی در استان به صنایع، خصوصا صنعت گردشگری، صدمه‌ای بزرگ وارد می‌کند که این صدمه باعث بلاتکلیفی دستگاه‌های اداری استان و عدم هماهنگی سریع با شرایط موجود خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مجید فرقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص توقعات این صنف از استاندار جدید خراسان رضوی اظهار کرد: رکود صنعت گردشگری، به خصوص فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، به دلایل مختلف مانند افزایش نرخ ارز و اتفاقاتی که در صحنه بین‌المللی رخ داده، قبل از شیوع کرونا آغاز شده بود. این موضوع باعث شد صنعت گردشگری در ایران ضربه بزرگی ببیند.

وی افزود: شیوع کرونا نیز میخ آخری بود که بر تابوت صنعت گردشگری فرود آمد. این موضوع موجب شد تمام فعالیت‌های ما به کما رفته و رکود صددرصدی را برای صنعت گردشگری و تورهای مسافرتی وارد آورد. این اتفاق تا امروز بی‌نظیر بوده و در سه دهه‌ای که از فعالیت این صنعت می‌گذرد، هیچ زمانی چنین معضل و مشکلی وجود نداشته است. 

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع می‌توان از هر معضل و مشکلی به نوعی عبور کرد اما مساله پاندمی کرونا که دنیا را درگیر کرده، در کشور ما که شرایط نامساعد اقتصادی بر آن حاکم بود، اثر بیشتری داشته و این صنعت را نیز متاثر کرده است و گردشگری بیش از صنایع دیگر آسیب دید.

فرقانی خاطرنشان کرد: تمام این اتفاقات در دیگر کشورها نیز رخ داد که به نحوی مدیریت مکشد اما در کشور ما متاسفانه شاهد اعمال یک مدیریت قوی در این زمینه نبوده‌ایم. سیاست‌های حمایتی از صنایع مختلف و صنعت گردشگری نیز تنها در حد حرف و کاغذبازی باقی‌ ماند؛ در این شرایط یک اقدامی عملی صورت نگرفت که بتواند تا حدودی تاثیرگذار باشد و التیامی بر زخم بزرگ دفاتر خدمات مسافرتی و صنعت گردشگری به‌حساب آید.

وی در خصوص انتصاب استاندار جدید در خراسان رضوی و اولویت‌های سیاسی وی گفت: صدمه ناشی از تغییرات مدیریتی باعث می‌شود که بلاتکلیفی بزرگی بر دستگاه‌های اداری استان حاکم شود، به طوری که هماهنگ شدن دستگاه‌های اداری با شرایط جدید بسیار زمان‌بر خواهد برد.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی بیان کرد: به عقیده من آشنایی استاندار جدید با شرایط زمان خواهد برد. در این زمان‌بر بودن موجب نابسامانی بیشتری نسبت به شرایط فعلی خواهد شد. انتظار می‌رود که استاندار جدید به سرعت وارد کار شده و برای صنعت گردشگری فکری اساسی کند. 

فرقانی افزود: مشهد شهری است که بیش از ۵۰ درصد از اماکن اقامتی کشور را در خود جای داده و سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون گردشگر است. چنین ظرفیتی به یک مدیریت قوی که بتواند انتظارات را برآورده کند، نیاز دارد؛ انتظار ما نیز این است که وعده‌هایی که در ادوار پیشین داده شده مانند ارائه تسهیلات بانکی و حمایت‌های سازمانی جامه عمل به تن بپوشاند. 

وی ابراز کرد: امیدوارم استاندار جدید به این حوزه ورود و با مشورت با کارشناسان و دست‌اندرکاران بخش خصوصی، معضلات فعالان این حوزه را شناسایی کرده و بتواند در تصمیمات درستی اتخاذ کند. 

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر صنعت گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی در مشهد با رکود شدیدی رو به رو شده و فعالیت در این حوزه به کلی تعطیل شده است که دلیل اصلی آن شیوع بیماری کروناست. شیوع این بیماری مساله‌ای جهانی است که به دلیل ابطال پروازها و با کاهش فعالیت‌های گردشگری، به دلیل تعطیلی اماکن اقامتی و توریستی، به وجود آمده است. از معضلاتی که در شرایط رکود انتظار داریم به آن رسیدگی شود، کمک‌های سازمانی و اداری است تا حداقل بتوانیم از این مرحلا عبور کنیم.

فرقانی ادامه داد: اگر این اعتقاد وجود دارد که استان خراسان و شهر مشهد یک ظرفیت بزرگ برای صنعت گردشگری است، انتظار می‌رود برای ارتقای آن به میزان همان اعتقاد فعالیت و حرکت انجام شود.

انتهای پیام

نظر شما