شناسهٔ خبر: 43455387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سفر جمعی از مقام‌های کنیایی به قزوین

استاندار و مسئولان دولتی استان بومت جمهوری کنیا در سفر به قزوین با ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری این استان با هدف برقراری همکاری دوجانبه اقتصادی آشنا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هیلاری بارچوک، استاندار استان بومت کنیا و هیات دولتی همراه که با هدف آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی ایران به قزوین سفر کرده‌اند روز گذشته ۲۸ مهر در نشستی با مسئولان و جمعی از سرمایه گذاران استان قزوین با ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری این استان آشنا شدند.

این نشست به همت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین و با همکاری و هماهنگی معاونت اقتصادی استانداری و نمایندگی وزارت خارجه در استان قزوین برگزار شد. جعفر برمکی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا نیز در این نشست حضور پیدا کرد.

مهدی بخشنده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین در این نشست گفت: قزوین استانی با قابلیت‌های بالای اقتصادی به شمار می‌رود و از توانمندی‌های صنعتی و کشاورزی زیادی برخوردار است. این استان در تولید برخی محصولات صنعتی و کشاورزی همچون کاشی و سرامیک، شوینده‌ها و شیشه و همچنین انگور و کشمش و زیتون رتبه برتر در ایران را داراست و می‌تواند در صادرات این محصولات و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی به آفریقا با هیات‌های تجاری کنیایی همکاری کند.

بخشنده افزود: قزوین موقعیت جغرافیایی ممتازی دارد و می‌تواند این فرصت را در اختیار سرمایه‌گذاران کنیایی قرار دهد تا محصولات خود را به بازار ایران و اوراسیا عرضه کنند. سرمایه‌گذاران قزوین در صورت همکاری کنیایی‌ها می‌توانند در زمینه‌های کشاورزی و مبادلات تجاری همکاری‌های قابل توجه با آن کشور داشته باشند. با وجود استعدادها و ظرفیت‌های مناسب برای فعالیت سرمایه‌گذاران ایرانی در کنیا، امیدواریم با پیگیری‌های سفارت ایران در نایروبی و توجه ویژه مسئولان این کشور برخی مشکل‌های موجود برطرف شود.

در ادامه این نشست، هیات کنیایی و مسئولان و سرمایه گذاران استان قزوین به تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود برای برقراری همکاری دوجانبه اقتصادی پرداختند.

کنیا با ۵۱ میلیون جمعیت به پایتختی نایروبی در شرق آفریقا قرار دارد. بومت یکی از ۴۷ استان کنیا و قطب تولید چای در این کشور و همچنین آفریقاست.

برچسب‌ها:

نظر شما