شناسهٔ خبر: 43454530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم موادمخدر در زنجان کشف و ضبط شد

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان کشف و ضبط شد.

صاحب‌خبر -

سردار رحیم جهانبخش، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی مدت یاد شده با اجرای طرح های مبارزه با مواد مخدر و ارتقا امنیت اجتماعی، افزون بر سه هزار نفر معتاد متجاهر و خرده فروش انواع موادمخدر از سوی پلیس دستگیر و با تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضائی شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.

وی همچنین به اجرای طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده با رعایت ساز و کارهای بهداشتی در نقاط مختلف استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: در چهارماهه نخست امسال در راستای اجرای این طرح های پاکسازی مناطق آلوده، تعداد یک هزار و ۳۲۷ نگهدارنده مواد و ۸۸۹ معتاد متجاهر دستگیر و تحویل کمپ های بازپروری شدند.

فرمانده انتظامی استان زنجان ایجاد آرامش و امنیت در جامعه را از اهداف مهم پلیس خواند و  با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی مقتدرتر از دیروز بر ارتقاء سطح امنیت اخلاقی و اجتماعی توجه دارد، گفت: پلیس این استان، اعتماد مردم زنجان را به خوبی جلب و موفقیت‌های خوبی را نیز در این راستا کسب کرده است.  

سردار جهانبخش به افزایش تماس‌های مردمی با سامانه مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ زنجان اشاره کرد و افزود:‌ نیمه نخست امسال ۳۳۰ هزار نفر از شهروندان زنجانی با تلفن ۱۱۰ تماس گرفته‌ اند که بیش از ۱۲۰ هزار مورد از این تماس ها منجر به اجرای عملیاتی شد.

وی با تاکید بر قدرت پلیس به پشتوانه حمایت مردم از قانون و پلیس است و امروز در شرایط خوبی از حمایت های مردمی قرار داریم، اظهار داشت: رسانه ها با نقش آفرینی خود می توانند پلیس را در تحقق برنامه های و دستیابی به اهداف پیشگیرانه یاری کنند.

سردار جهانبخش، امنیت را برآیندی از تعامل و مشارکت همگانی کنشگران اجتماعی و تولیدی اجتماعی خواند و افزود: امنیت مقوله‌ای است که از سوی مردم و برای مردم ایجاد می‌شود و با گستردگی دامنه مسوؤلیت‌ها و چالش‌های فراوان پیش روی پلیس از یک‌طرف و وظیفه سنگین برقراری امنیت اجتماعی از سوی دیگر، ضرورت پلیس مقتدر و درعین‌ حال مردمی بیش از پیش نمایان است.

وی با اشاره به اینکه اینکه مشروعیت اقتدار پلیس در تعامل و همکاری با نهادها و مردم است، اظهار داشت: عامل اصلی تولید امنیت ارزش های اسلامی، تدین و دین مداری است و ارتقاء امنیت تنها در سایه همدلی و همگرایی در جامعه به دست می آید.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه با توجه به جنگ اقتصادی دشمن، یکی از ضروریات امنیت در جامعه، تامین امنیت اقتصادی است، گفت: اکنون بیشتر توان پلیس توسعه توانمندسازی و اشراف در فضای مجازی است.

سردار  رحیم جهانبخش با اشاره به شعار هفته ناجا "باهم برای امنیت و سلامت" و با بیان اینکه مدافعان امنیت همواره در کنار مدافعان سلامت قرار دارند، اظهار داشت: امنیت، زیر بنای تمام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی از تلاش‌های بی وقفه کادر درمان و مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس کرونا، تقدیر کرد و افزود: پلیس استان نیز همانند مردم از زمان شیوع این بیماری منحوس با اجرای طرح‌های مختلف، ضدعفونی معابر، کنترل مبادی ورودی و خروجی و اجرای دقیق مصوبات ستاد کرونا به مبارزه با این ویروس پرداخته است.

نظر شما